Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Nu bär det "snart" av...

Ja inte förrän på torsdag men ändå - och jag vet fortfarande inte ett dugg om hur de löste det med hjälmar och sånt... :crazy:

För trots allt - mn måste ju ha en hjälm som passar annars kan man ju inte köra.

Jag vet inte heller vilken dag vi ska köra eller något - det borde väl finnas NÅN info om det som de kunde skicka ut?

Men det är ju travfolk i ett nötskal... :rofl::rofl:

Hoppas jag får en snäll och BRA för jag har inte framfört häst i gångarten trav mer än några meter de sista 4 veckorna. :eek:

Lycka Till på Malta spöket!
Popfinger håller tummarna - benhårt! :banana:

Senaste budet är att de lagt fel sand på banan och att kuskmatchen är flyttad till grannön Gozo på söndag klockan 14.00...

Vi får väl se om det blir nåt rejs! :p

Det blev rejs - jag fick en som slog i värmningen, utan slaggjord. :eek:

Som tur var träffade hon på tillbakavägen ner på ovansidan av låret så jag är rejält öm. Efter det drev jag igång henne mer även om jag blivit varnad för att hon brukat pulla som ett ånglok men slutat med det nu.

Snabb ut, men sen räckte hon inte riktigt för det hände INGET när de anföll 700 kvar. Höll farten men ville inte tävla.

Fast det var kanske inte SÅ konstigt ändå, den som var tvåa i loppet har en gång i tiden varit tvåa bakom Varenne.

malteserna är konstiga, om hästen är för het för att värma hoppar de bara över det och går ett par km på stallbacken med dem.

men det var intressant att se deras "parkeringshustall" och alla märkliga grejer, men jag skulle aldrig skicka en häst till Malta.

Vilken tur att du inte blev mer skadad än så iallafall!
Har du några blider?

Hundratals... :p

I kameran än så länge.

Jag kommer att skriva ett "resereportage" och lägga på min hemsida, men räkna inte med att det är färdigt denna vecka. :D

Jag fick förresten beröm för min styrning på "min" tränares hemsida... :cool:

Synd att du fick en häst som slog. Men erfarenheter rikare är du i alla fall. :)

men det var intressant att se deras "parkeringshustall" och alla märkliga grejer, men jag skulle aldrig skicka en häst till Malta.

Jag var på Malta i somras (fast på ren semester då) och jag kommer då aldrig heller att skicka min häst dit. De som inte duger på banan där hamnar på asfalten i Valetta eller Sliema eller någon annan turistort där de drar kärror med turister dagarna i ända. Frågade lite om en häst vi såg och fick svaret:
"French trotter. Not good enough on the race track." Den (som så många andra) såg bedrövlig ut. :cry:

Nu är det ju "off season" där nere så det var inte hemskt många hästar på gatorna men visst fanns det.

Det var skitkul att köra race ändå :idea:

Synd att jag inte får räkna det kuskstatistiken för det var ju ett riktigt lopp med 1200€ i förstapris. :D Riktigt bra pengar för Malta alltså...

Förresten träffade jag marthas uppfödning New Kid In Town där nere.

Men vad då? Varför strök de tävlingsdagen? Det är ju populärt med simträning!
(Deweycheatumnhowe och Explosive Matter mfl) ;)

Jag grubblade lite over varfor de strok hela tavlingsdagen pa st Johns i sondags men efter repotaget idag tror jag mina fragor ar besvarade...
http://standardbredcanada.ca/news/10-19-09/flood-photos-speak-volumes.html

btw skont det gick bra anda ghost - hade du tid for semester ocksa?

Semester... :rofl::rofl:

Det såg minsann Malteserna till att vi inte hade en sekund, däremot var vär värd och hans närmaste bekanta bara med på en bråkdel av grejerna...

Jag ska sätta ihop en sida om resan och lägga ut på min hemsida men den blir nog inte klar förrän till helgen.

Lite av vad som hänt har jag skrivit om i bloggen...

Jag har...

• Ätit på SVINDYRA restauranger 2 kvällar (de två gjorde av med typ halva reskassan och då drack jag bara vin första kvällen och skippade förrätt andra dagen)
  • Forslats runt på 3 travfarmer, ett travstall och travbanan Marsa
  • Gått två timmar i närområdet vid hotellet fika/shopping
  • Tittat på när andra kört go-kart (sparade armarna till loppet)
  • Fått en helt obegriplig rundtur
  • Kollat på ett travstall till + en lantbruksfarm
  • Och så travdagen då ytterligare ett utflyktsmål

Och då strejkade vi lite för att få de 2 timmarna runt hotellet. :rofl::rofl::rofl:

Men vad då? Varför strök de tävlingsdagen? Det är ju populärt med simträning!
(Deweycheatumnhowe och Explosive Matter mfl) ;)

Ja så tränar ju de i det stallet jag körde åt i går.:D

Deras hästar hade nog gått som tåget där... :angel:

Seriöst. Njaaa... Eller satsar de på att komma in i Travrondens hästskojarlista?

Så här står det i anmälningslistan:

"Störst bröst går först? Borde därför få spår ett. MVH/EmiL"

Åbys anmälningar idag. Montéloppet.

Seriöst. Njaaa... Eller satsar de på att komma in i Travrondens hästskojarlista?

Så här står det i anmälningslistan:

"Störst bröst går först? Borde därför få spår ett. MVH/EmiL"

Åbys anmälningar idag. Montéloppet.

Moget, eller? :crazy:

Kanske Åby har samma spårlottningssystem som Axevalla i den där filmen? :idea::angel:

I bland undrar man hur folk tänker i sina försök att vara "roliga".

Ja, hahaha! Så är det nog!

Men jag håller med - otroligt omoget. 100 spänn på att de bara vill bli omskrivna i Ronden.

Moget... :crazy:

Från det ena till det andra - jag undrar om jag ska börja med ponnytravare på heltid i stället.

Köpte en tvåårig shettis. Tre gånger har den haft sele på sig och blivit tömkörd. Första gången kom vi knappt ur stallet till en början (hade ingen medhjälpare som kunde leda ut den), men efter 10 minuter tog den ordentlig styrning. Andra gången gick den perfekta serpentiner och travade över lite bommar. Tredje gången tömkörde jag fem minuter först och den skötte sig perfekt, så då åkte vagnen på. Hon tittade lite på vagnen, men sedan var det nemas problemas. :bow: :bow: Tänk om de stora kunde vara likadana. Piece of cake att köra in hästar i så fall.

Mmmm, får mig att tänka på min shettis....:love:

406360.jpg

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022