Travfolk!!

Sv: Travfolk!!

Tack så mycket för era svar! Alltid roligt att veta även om jag inte avlar själv :-)

JAha..nu har den rediga vinternumret av Ronden dundrat in i postlådan..
Klonk..sa det..ett kilo bilder med travhingstar nu levererad.

Så vad drömmer ni om??

Going Kronos med det hiskliga priset?? 130 papp
T.o.m. dyrare än Supergill :eek: :eek:

Eller en vacker svartvit Civil Action??
Bilden var ju i alla fall svartvit..:angel:

Och vad vet vi om Muscle Memory?? Kan den herren passa Clipper Queen??

Och vad kan vi säga mer om den totalsågning som Opus Vervil fick??
Frankrikes största duger inte åt Sverige?? :o

HAr ni några kandidater hittade i katalogen??

Kom igen nu travfolk..håll tråden levande!!! :D

AM

JO där finns verkligen härliga bilder på pollarna!
Själv ska jag betäcka mitt sto för första gången. jag har inte direkt nån jätteerfarenhet av avel.
Jag vet inte ens om hon kan få föl med tanke på att hon haft lite problem med höfterna. men dom veterinärerna jag pratat med har sagt att det inte är nånna problem.
Jag tror jag ska betäcka med vitcory party. Han pasar mitt bankkonto för ett första föl, han är fin (nånna anmärkningar i katalogen dock), välstammad och har visat att han kan springa fort även fast han bara vann tre gånger eller vad de var. Han passar nog även mitt sto perfekt extriört, storlek o sådant.
jag ska behålla fölet själv!

Vad det gäller going... jo vem vill inte ha honom.. men ja, de passar inte mitt konto. Sen hade jag inte vågat chansa till att börja med att betäcka med en hingst med lösa benbitar. Säkert därför han skiftar i travet ibland. Har sett de ett par gånger i slutet av loppen. Visst de kan bero på banan (som i italien), men benbitarna kan ju spela in...

hej hopp i galopp (trav):bump:

Sen hade jag inte vågat chansa till att börja med att betäcka med en hingst med lösa benbitar. Säkert därför han skiftar i travet ibland.

Det tror inte jag.

Däremot hade jag nog inte valt Going Kronos om jag skulle lägga så mycket pengar. Finns många jag tror är bättre, men det får framtiden utvisa.

Sitter her å tittar i katalogen og ønsker at jeg hadde mycke penger å bruke på en hingst. Men det har jeg inte. For meg som er nybegynner på avl og trav satser jeg på en hingst etter Super Bowl og da er valget blitt Catch As Catch Can. Han passer min lommebok og jeg tror han kan passe til mitt sto som er etter Firm Tribute og H.R.`s Snow Bird som er etter Speedy Crown. Kanskje jeg kan ha penger til en dyrere hingst neste gang. Men det er noen som sier at 60% ligger hos stoet og jeg vet at hun har mycket bra i seg.

Det tror inte jag.

Däremot hade jag nog inte valt Going Kronos om jag skulle lägga så mycket pengar. Finns många jag tror är bättre, men det får framtiden utvisa.

Nä jag vet. det var du eller nån annan som skrev det innan. Men JAG hade inte vågat det just nu.... Kanske blir annorlunda sen?
Vi får la se!

HAr funderat ett tag på om Scarlet Knight blivit totalt bortglömd. En usel matchning sista åren i kombination med att hästen inte var på topp gör ju ändå inte hingsten sämre ur avelssynpunkt. Eller är det så att folk inte vill betala för avkommorna?
Någon som har några ideer?

Jag tycke iaf att han var en fantastisk individ och skulle gärna ta honom till ett av mina ston (även om hon inte ska till avel riktigt än). Nu är det ju även ett bättre pris på hans tjänster...

Jag tycker också Scarlet är jätteintressant och skulle gärna använda honom. Han hade en fantastisk motor och var helt enkelt grym-utom i huvudet. Om jag ska vara med på Super Arnie-märren skulle jag kunna tänka mig Scarlet till henne. Snacka om att gå mot sig själv-den blir 4+4 på AA... :rofl:

Jag tror det är Frankrikestarterna som sitter kvar i minnet på folk. Han har ju knappt fått några ston utom "egna" de senaste åren.

Senast ändrad:

Jag skulle idagsläget vänta o se på hans avkommor hur dom blir...Jag är inte "feg"...kan gärna använda förstaårshingstar och även året efter, men sen får dom visa facit....Nästa kriterie jag har är att dom skall lämna lika bra ston som hingstar.

en hingst som förvänar ig ( som jag var med på första kullen) är Starchip.....första kuller var helt kass, men nu har han ju väldigt många 2 åringar och yngre förmågor som visar framfötterna...ändå fick han ju full bok första året och en hel del bra ston...däremot så verkar det ju som att han "bara" lämnar ston....hingstarna blir nästan korkade efter honom....

Det finns några korkade ston också... :angel: Har nog inte träffat på en enda avkomma till honom jag verkligen gillat. Starchip har lämnat några bra tvååringar med mycket fina mammor. Vi får se om de fortsätter springa nästa år.

Ska man sälja måste man ju göra som du, annars kan man ju välja den man vill ha. Väntar man med Scarlet kan det ju bli så att han kostar 80 000 igen. Nu vill inte de andra ha Scarlet så det blir inte han.

Min märr SER korkad ut, men är det faktiskt inte, hans avkommor har ju en tendens till att se likadana ut allihopa, med en liten ramskopf :angel: Men tränaren som leasar henne avgudar henne och hennes inställning till träning.

Nu har hon ju inte startat än( inte hennes fel) men blivit provocerad ett flertal ggr som hon uppfört sig exemplariskt...iofs så lämnar mamman hästar som är vettiga i huvudet...Fast jag skulle inte våga o betäcka med honom igen...

Jaha, då har vi gort det igen.... Ytterligare ett sto på ingång: Delilah Kemp. Kom gärna med förslag på hingst, men fråga inte än hur hon ser ut.... (Tips: Vi gillar franskt...)

Enligt mig så är inte Frankrikes bästa fyraåring Opus Veirvil, utan Orlando Vici.

Första gången jag var hos Fabrice Solouy var för snart tre år sedan. Jag och mitt ressällskap pratade om den stora utslagningen det är på unghästarna i Frankrike.

första sidan jag slog upp va just den sidan orlando vici va på, och jag såg väl ut ungf. såhär :eek: :love:
vilken häst.... slår nog dom flesta hästarna i mina ögon iaf... :angel:

Han har inte tröttnat än... :D

kan jag tänka mig ;)

Hej på er igen så här efter julskinkan!!

Vad tror ni om att betäcka en Sj s Photomärr med Ken Warkentin??
Alternativt Jeanbat du Vivier eller Banker HAll??

Märra är en "tossa" med mycket skarpt humör..så den sistnämnde
är nog ingen bra idé eller hur??

Eller har ni andra förslag på sådan märr??
Avkomman SKA säljas.

AM

Nu har vi bestämt oss för att betäcka ett av våra ston med vår egen hingst: Zelda ska betäckas med Bundle Of Muscle. Eventuellt tar vi honom till Delilah Kemp också.

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden