Travfolk!!

Nafayette

Trådstartare
JAha..nu har den rediga vinternumret av Ronden dundrat in i postlådan..
Klonk..sa det..ett kilo bilder med travhingstar nu levererad.

Så vad drömmer ni om??

Going Kronos med det hiskliga priset?? 130 papp
T.o.m. dyrare än Supergill :eek: :eek:

Eller en vacker svartvit Civil Action??
Bilden var ju i alla fall svartvit..:angel:

Och vad vet vi om Muscle Memory?? Kan den herren passa Clipper Queen??

Och vad kan vi säga mer om den totalsågning som Opus Vervil fick??
Frankrikes största duger inte åt Sverige?? :o

HAr ni några kandidater hittade i katalogen??

Kom igen nu travfolk..håll tråden levande!!! :D

AM

Sv: Travfolk!!

Och vad kan vi säga mer om den totalsågning som Opus Vervil fick??
Frankrikes största duger inte åt Sverige?? :o

Enligt mig så är inte Frankrikes bästa fyraåring Opus Veirvil, utan Orlando Vici.

Första gången jag var hos Fabrice Solouy var för snart tre år sedan. Jag och mitt ressällskap pratade om den stora utslagningen det är på unghästarna i Frankrike. Ja, sa jag, när Fabrice har tröttnat på den där kan han skicka den till mig sa jag och pekade på Orlando som var nybliven tvååring. Han har inte tröttnat än... :D

Jag är väldigt svag för en annan av Solouys hingstar. Korean. Jag ska bara hitta rätt märr...

I övrigt så hade jag ju tänkt lägga ner det här med avel de närmaste åren, men nu pågår en kampanj för att få med mig på en fin Super Arnie-märr nästa år och det kan bli så att jag faller för det och är med på en del... Vem hon ska till är inte bestämt än, jag drömmer om Love You om han är korrekt i framstället (?). Ska försöka komma till och se med egna ögon om någon månad :D.

Hej!

Vårt ex är nästan sönderbläddrat! Vi har haft uppfödning av både varmblod och varmblod så att säga :D (halvblod och travare)

Vi har sålt av alla våra västammade prestations ston och har bara min snällis kvar. Hon har tråkig stam och kommer ur ett dåligt möderne men vi tog ett "provföl" undan henne. Vi fick ett mycket fint stoföl efter Gigant Neo. Det där med prövad hingst på oprövat sto :angel: Hennes syster har lämnat en hyfsad häst efter Gentle Star men det känns inte så kul attt ta honom tycker jag.

"Fölis" är nu snart 2 år, är i proffsträning och ser mycket lovande ut. Därför ska stoet få en chans till i aveln tänkte vi (eller jag då :D ).

Nu snurrar det i huvudet angående hingstval. Ta Giganten igen? Borde kanske men det är roligt med något nytt!

Mannen vill ta henne till Orlando Vici - han är superintressant! Jag är lite sisådär inställd till franska hingstar.....

Going Kronos med det hiskliga priset?? 130 papp
T.o.m. dyrare än Supergill

ALDRIG! Otroligt vilket pris. Skulle hellre ta Viking Kronos då (dyrare vesserligen men han är prövad i aveln i alla fall). Han passar fint på Speedy Somolli ston så mitt Lord of All sto borde väl passa då :angel:

Mr Pine Chip verkar intressant också....

Tycker att det verkar vara många intressanta nya hingstar både på rid och trav sidan! Kul säsong! Om man nu kan välja hingst till slut ;)

Mvh / Fia (med sönderbläddrade tummar ;) )

Jag tror att Adams Hall blir Sveriges nästa superhingst. :love:
Men visst var vinternumret fullt av läckerbitar, sällan har det väl funnits så mycket fina hingstar att välja på?
Men undvik franska hingstar, det finns för många nitlotter i den tombolan.

Ja, jag har alltid gillat Adams Hall. :d

:rofl:
Jag vet att du inte gillar franska hästar. Men det finns många vinstlotter också t ex Pearl Queen :love:.

Å jag har ett superfint stoföl efter honom :love:
Är ombetäckt med Spotlite Lobell.
Vilket betyder att hon lär inte ta sig tre gånger på rad... har aldrig funkat 2ggr i rad heller förrän nu så leta hingst behöver jag nog inte besvära mig med... tyvärr :(

Ja, jag har alltid gillat Adams Hall. :d

:rofl:
Jag vet att du inte gillar franska hästar. Men det finns många vinstlotter också t ex Pearl Queen :love:.

Jovisst, när det blir bra så blir det väldigt bra! Men risken är så stor att det blir fel, det finns nästan inget mellanting. Allt eller inget verkar det som?

Kära travvän. Ditt inlägg verkar vara behäftat med fördommar mot franska hingstar. Vad jag vet så lär de vara två (hingst + sto) för att det skall bli ett föl, eller hur? Varför får alltid hingsten skulden??

Hälsningar bulwark som gillar franska hästar.:love:

Men visst var vinternumret fullt av läckerbitar, sällan har det väl funnits så mycket fina hingstar att välja på?
Men undvik franska hingstar, det finns för många nitlotter i den tombolan.

Hehe..lite sent tänkt..
Clipper dräktig med Jeanbat du Vivier..:D

JAg gillar fransmännen.
Högst på listan står Guatemals Wood, Love You och Biesolo.

Däremot tveksam till Cocktail Jet..

AM

Även om jag kanske inte är travfolk egentligen så har dock Vinternumret även nått min brevlåda.

Såå..

Efter att ha tittat och läst i den nästan en vecka så kan jag delge er min favorit.

Juliano Star. Den gillar jag.
Tycker att han var vacker att se på.

Nu har jag ju inget sto att betäcka, bara tre irländska valacker.. ;)
Men hade jag ett passande sto så skulle det bli den.

Jag vart också fäst vid Korean i förra årets nummer, gillade den bilden bättre än den i år..

Nu går jag ju enbart på utseendet såklart.

Hehe..lite sent tänkt..
Clipper dräktig med Jeanbat du Vivier..:D

JAg gillar fransmännen.
Högst på listan står Guatemals Wood, Love You och Biesolo.

Däremot tveksam till Cocktail Jet..

AM

Hej kompis! :)
Jag gillar också fransoserna. Vad tror du om Not Disturb? Jag har tyvärr inte hunit läsa vinternumret än, så jag vet inte om han är aktuell för nästa säsong. Hade tänkt seminera med honom i år men avelssäsongen ställdes ju in för honom. Det blev något helt annat än franskt... Rotation.

Vi hoppas på en plats hos Ken Warkentin för Hillary Clinton. Vi anmälde intresse för två månader sedan, men har fortfarande inte fått besked.

Andra intressanta: Express It, Sugar Trader. Sedan var det dilemmat med att utse lämplig stor fransman å Smaragd Broline. Det finns många kadidater, inklusive In Love With You, även om det är lite hårt på Speedy Somolli, för hon har en sådan hiskeligt fin unge efter honom i år.

För mig som är helt ny när det gäller travavel, vad är det för fel på fransoserna? :-)

För mig som är helt ny när det gäller travavel, vad är det för fel på fransoserna? :-)

Kanske är det som med det mesta annat, en smaksak?

För mig som inte är aktiv utan endast tjusas av sporten som sådan så har jag ju en viss förkärlek till just de franska, så jag ser inget fel på dom.

Jag gillar främst utstrålningen de har, utseendet och den "power" många av dom har.

Som tex den mäktige Lugdunum, vilken jäkla fin häst!

Fransk är ofta "allt eller inget" Samtidigt som dom kan ha järnpsyke så kan man lika gärna få en nervös stackare, dessutom så kan dom ha lite skuttig trav ( de mesta är väl bortavlat men finns ändå än)

Får man däremot en BRA häst med franskt blod i så blir den verkligen bra....mellanläget finns sällan....antingen bra eller skit. Därför blandar man gärna franskt o amerikanskt så blodet blir utblandat och hoppas på kanonen :D

I frankrike har dom stängt böckerna och får inte blanda blodet med nåt annat än det franska, däremot var boken öppen några år för nåt decennium sen och de franska kanonerna blev ett faktum :p

Fransk är ofta "allt eller inget" Samtidigt som dom kan ha järnpsyke så kan man lika gärna få en nervös stackare, dessutom så kan dom ha lite skuttig trav ( de mesta är väl bortavlat men finns ändå än)

Får man däremot en BRA häst med franskt blod i så blir den verkligen bra....mellanläget finns sällan....antingen bra eller skit. Därför blandar man gärna franskt o amerikanskt så blodet blir utblandat och hoppas på kanonen :D

I frankrike har dom stängt böckerna och får inte blanda blodet med nåt annat än det franska, däremot var boken öppen några år för nåt decennium sen och de franska kanonerna blev ett faktum :p

:bow: Precis det jag menar! Risken för en nitlott är för stor, det finns alltför många nitlotter i den tombolan. Den amerikanska travaren har heller inte hål i härstamningen på samma sätt som många franska hästar har. De är mer gediget stammade i fler led bakåt.

Att få fram en kanon med franskt blod är lite jackpoteffekt, blir det bra så blir det väldigt bra. Personligen skulle jag i nuläget tillåta högst 1/8 franskt blod i en travhäst. Jag vill tävla med hästarna...

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka