Travare och försäkring

Sv: Travare och försäkring

F. ö så står det just RESERVATION osv. på min kompis hästförsäkring (som vid tecknandet i höstas hette maximal). Agrias begränsade hästförsäkring har ett annat namn.

Bubbla skrev:
Fast allt står faktiskt inte i försäkringsvillkoren. De måste ju av praktiska skäl hållas ganska allmänna. Varje typfall står ju inte. Sen är det tyvärr så att man kan få olika svar och olika bud beroende på vem hos försäkringsbolaget man pratar med.

Nej, fast väldigt mycket står. Så mycket som KAN stå även om det är allmänt står ju - det ligger i försäkrings bolagets eget intresse att ha torrt på fötterna och så långt det bara är möjligt specificera i förhand vad som generellt inte täcks. När det tex står att försäkringen för rasen vbl travare inte täcker hältor, så är det ju ingen vrål överraskning att en hält relaterad skada sen inte täcks. det är det jag menar, att jag ofta får uppfattningen att folk över huvud taget inte läst igenom grund principerna runt försäkringen.

Nej där tror jag att du har helt rätt. Fast i fallet reservationer står ju inte det i villkoren utan på själva försäkringsbrevet. Fast då borde det ju iofs vara ännu tydligare, där behöver man ju inte ens leta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 111
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 676
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka