Trav tillbehör...

Sv: Trav tillbehör...

Jag antar att jag blev lite förskräckt över sidan o bilderna då det visas otrevliga saker för en häst i moderna tider.
Annars hör man om saker, läser och ibland kan man se nån bild. Mindre äldre saker som användes förr. Förr handlade det mkt om okunnighet, man trodde hästen gick bättre fast det eg var tortyr-liknande för den.

Det ser ut att kunna sitta på vilket modern travhäst som helst! :(
Därför är det skrämmande för idag vet väl folk, det handlar inte längre om okunnighet? Idioti?
Man gör hästen illa medvetet för att själv kunna tjäna på det.
Människan kan plåga djuren, medvetet trots att det finns lagar och regler, massvis med kunskap för den som vill.

Man tror ju gärna att allt är rosenskimrande men eg finns det nog många ohyggligheter, mkt bakom stängda dörrar, överallt.
Andra djur och även människor :(

Kommer det alltid att finnas detta otäcka?
Varför kan inte alla vara snälla och göra rätt?
Ja då skulle det nog bli fred på jorden :D

/L

Ja vad gör man inte när vi inte blir irriterade här på trav utan bara konstaterar att det är FÖRBJUDEN utrustning?

Kollar om man kan provocera lite till?

Som tur är är travhästar kloka djur som oftast inte behöver överutrustas för att springa på banan, även om du inte gillar trav så gör många travhästar det.

Givetvis finns det alla varianter där med, men de som inte är lämpade till trav utrustas inte med otillåten utrustning för att eventuellt kunna springa fortare. Det funkar helt enkelt inte så.

Läs på lite mer om trav om du vill gå in här och reta gallfeber på oss för de här inläggen lär inte göra det. :smirk:

Givetvis finns det rötägg även inom travet men det finns det i alla sporter, men inte ens de når framgång genom att använda det som tråden handlar om. :D

Svansen får man ha fastknuten men endast med hjälp av en lädertråd (inte altså på det viset som din bild visade), men resten av sakerna du visade är förbjudna.

Kan nog finska om det är något mer du vill veta.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har läst att man kan binda fast svansen i vagnen eller andvända svansgaffel om hästen håller på och flaxar med svansen, men jag har aldrig hört talas om dom andra utrusnings detaljerna. Om man ens kan kalla dom det. :mad:

Grejen som trycker pa Ganaschen ar en Cornell Collar. Den hjalper hasten att andas. Googla Cornell Collar ni lar er mycket.
Grejen i nosen sitter fel pa bilden men ar till for hastar med kollapsande nas borrar kan man kanske saga, Forsok att andas in nar du haller for nasan.
Betten har jag bara sett pa rid hastar.
Binda svansen i sulkyn, inget varra an att flata mannen och svansen. funkar battre pa manga hastar an svans gaffel.
Line burr tycker inte jag fyller nagon funktion, for mjuk och foljer tommen for mycket.
Bit Burr har jag aldrig provat men anvands pa hastar som hanger pa en tomm.

Line burr tycker inte jag fyller nagon funktion, for mjuk och foljer tommen for mycket.

Korkad grej över huvud taget, det är väl TUR att den är för mjuk? För hur sjutton ska man lösa ett problem som troligen sitter i munnen eller i ett framben genom att sätta piggar i halsen på hästen?

Tur att nån vet vad det e för grejer! Cornell collar funkade bra på dom hästarna jag använt det på. O alla grejer som e förbjudna i sverige e inte dåliga!

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 252
Senast: Lobelia
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 244
Senast: anyberg
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 785
Senast: gern
·
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka