Trav och ridintresserade utan häst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Vart håller ni till? Jag håller förgäves på att annonsera efter en medryttare till ett av våra varmblod som behöver ridtränas.. men vart fasen hittar man en 20 something, som har erfarenhet av stora heta hästar i galopp i skogen? Jag har provat på ridskolan och jag lovar det funkade inte..
Så om ni har några tips om vart ja ska leta så vore det skit bra!!

Tack tack!

Sv: Trav och ridintresserade utan häst?

Finns det någon högskola/universitet i närheten skulle jag prova där. Om det finns någon akademisk ridklubb kan man prova där, eller sätt upp lappar på en anslagstavla. Det kan ju finns någon f.d. hästskötare med erfarenhet av just ridträning som börjat plugga och saknar hästar ibland... Eller någon annan kunnig som gjort paus i sitt hästägande under studietiden.

högskola/universitet skulle jag gissa på också, det är många som tvingas lämna hästen hemma och inte kan skaffa sig en dyr medryttarhäst, men som kan tänka sig att rida något gratis 2 ggr i veckan.. så prova med det.. :idea:

Smart! men frågan är ju vad händer när dom åker hem på sommaren och loven då.. hästen behöver ju tränas då också.. men men.. bättre än inget kanske..

Har du provat på naturbruksgymnasiet i Rättvik? Annars känns väl som nämnt travbanan som ett ganska hett tips. Sätt upp lappar eller var spontan och gå in i stallen och fråga första bästa människa. :)

Synd att det är så taskiga kommunikationer Bjurs - Leksand, annars hade jag gärna hjälpt till.

Smart! men frågan är ju vad händer när dom åker hem på sommaren och loven då.. hästen behöver ju tränas då också.. men men.. bättre än inget kanske..
jo det är väl det som är det negativa.. men som du säger, bättre än inget..

Har du provat på naturbruksgymnasiet i Rättvik? Annars känns väl som nämnt travbanan som ett ganska hett tips. Sätt upp lappar eller var spontan och gå in i stallen och fråga första bästa människa. :)

Synd att det är så taskiga kommunikationer Bjurs - Leksand, annars hade jag gärna hjälpt till.

Ja precis.. jag ska testa honom första gången idag själv.. får se om jag kanske kan göra det själv då.. det är ju tiden som jag inte har så gott om..

Har du kollat på medryttare.nu :idea: mvh M

här är en trav/rid intresserad :smirk: synd bara att det är så långt ifrån :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 336
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 557
Senast: Roxy
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka