Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ta alla som tror att flughuvor bara används på blinda hästar... Varför ska den ha huva då för?!
Om Travsporten inte varit värre än andra hästsporter varför vägrar då försäkringsbolag försäkra startade travare?
Nej, nu ljög jag lite. Däremot försäkrar dom inte benen på startade travare utan lämnar reservation vilket betyder att om hästen blir halt, oavsett anledning, så går det inte att få ut några försäkringspengar.
Sen att ridning också ger skador på hästar förnekar jag inte, men traven är definitivt värre.
Bara för att vissa sköter sina hästar såsom jag sköter min häst betyder det inte att alla gör så och att travbanan är mer stressande än en dressyrbana är hyffsat logiskt. I en dressyr tävling tävlar hästen enskilt inte tillsammans med flera andra. Om jag går omkull på tävlingsbanan behöver jag aldrig oroa mig för att bli påsprungen.
Jag ställer mig helt klart på Djurens rätt sida, inte bara för att det är en stor organisation utan efter det jag sett med mina egna ögon.
Travsporten är fysiskt och psykiskt mer påfrestande än "vanlig" ridning.
Sen kan man ju diskutera hästpolo samt galoppen om man ska gå in på skador..
Fast kan inte det till viss del bero på det geografiska läget? Och att Strömsholm ju är ett ridhästcentrum...
Jag antar att det finns en ATG-klinik på den närmaste travbanan också (Eskilstuna, va?) och att travhästarna kommer dit i första hand. OM inte annat så för att ägarna kanske anser att veterinärerna där är bättre på travhästar än de är på ridhästkliniken i Strömsholm...
Sen om jag relaterar till hur det brukar vara på kliniken här, när man är där, så är det nog ganska lika blandning på travare och ridhästar, beroende på när på dagen man kommer. Dessutom är det ofta så med travare att killarna kommer in och ber om bedövning i en viss led innan de ger sig ut på banan en sväng till, dvs man ser inte pållarna inne på löpargången i samma utsträckning, även om utredningarna görs.
ot
oj va sur ´svanstedt var då
Jobbar du åt tv4 du.............
Hur lågt får man sjunka ?
Detta slår tyvärr end.tillbaka på dig själv och dina tillkortakommanden .
Men Gud,vart tog inlägget vägen där du sade att Sofia Hartung gick sängvägen ???
Affär tog Expressen-reporter till s-toppen
Expressens reporter Sofia Hartung wallraffade hos socialdemokraterna. Hon kom ända in på arbetarekommunens styrelses strategimöten. Hennes metod: ett förhållande med en av ombudsmännen.
Timmarna före publicering ringde hon och berättade om dubbelspelet:
- Jag mår jävligt dåligt och känner mig som en urvriden disktrasa, säger ombudsmannen.