Trasselhjälp!

T

Texas

Hej! Jag har en långhårig collietjej på 9 månader som är underbart vacker, men pälsen är ju som sagt en liten utmaning:smirk:
Jag har en hel del borstar som funkar perfekt på mina andra hundar, men är det någon som kan rekomendera någon speciell borste som är bra för tex håret bakom öronen och bakbenen? Tacksam för svar!

Sv: Trasselhjälp!

Jag använder en kam med bredare "taggar" för att kamma min jycke bakom öronen när det är alltför tovigt där (har också en LH collie). Annars använder jag en vanlig borste för resten av pälsen - funkar kanon för oss iallafall:)

Sv: Trasselhjälp!

En liten kratta med korta, trubbiga piggar funkar kanon på tovig, lång päls. Den griper inte heller tag så hårt då taggarna inte är så långa. Typ som denna:

837902.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka