Transportväska vs bur

viola66

Trådstartare
Sitter och kollar efter en stadig och rejäl transportväska. Har aldrig behövt åka i väg med katten. Men vanlig bur är så läskig, köpte en i fall vi skulle behöva åka i väg. Men en transportväska verkar mer som ett mysig ställe för katten. Vad gillar dom flesta katter bäst? Vilken storlek passar en normalstor katt? Vad har ni för väskor?

@Sol, vad är det för märke? De ser stadiga ut :)

Jag kör mina i plastbur pga att de försöker ta sig ur tygburen när de tycker att de har åkt färdigt. (Har en Clipper 3, gigantisk!)
Dock vill jag gärna ha med en extrabur om jag av någon anledning måste sära på dem på vägen, och då vore en hopfällbar som kan ligga som reserv i bagaget perfekt.

De är ordentliga, katterna gillar dem och de är lätta att fälla ihop så att de tar ingen plats alls. Storleksmässigt måste buren/väskan vara minst 50 cm lång, 30 cm bred och 35 cm hög. De flesta väskor (och många plastburar) som marknadsförs för katter uppnår inte de måtten.
Va? Går de att fälla ihop?! Hur gör man det?

Jag har också en canvasbur, och en stor plastbur. Jag vill att katten ska kunna stå normalt i väskan för att den ska vara aktuell för köp, annars är den för liten.

Jag har en sånhär. Jättnöjd med den, men den är lite jobbig att bära alltför långa sträckor.

Sen har jag precis köpt en sånhär som alla kattungar är tänkta att få plats i tillsammans med sin mamma på väg till veterinären. Har hört gott om den tidigare så jag slog till. Har dock inte provat den än.

Sitter och kollar efter en stadig och rejäl transportväska. Har aldrig behövt åka i väg med katten. Men vanlig bur är så läskig, köpte en i fall vi skulle behöva åka i väg. Men en transportväska verkar mer som ett mysig ställe för katten. Vad gillar dom flesta katter bäst? Vilken storlek passar en normalstor katt? Vad har ni för väskor?
Väska passar endast mindre katter typ 3kg. Våra på 5-6 funkar inte, blir jättesvajigt och otympligt.

Jag har en Sturdi och 2 plastburar. Malla åker inte gärna Sturdin, annars är den supersmidig. Nu åker jag mest med 2 katter samtidigt och då tycker jag Sturdin är för liten. Men ska jag dela upp dom så får en åka Sturdi och en plastbur.

Vi köpte en rejäl och krock/flygsäker bur i hårdplast för ca 22kg någonting till vår 8kg´s gosse, det var den enda han fick plats i när han bredde ut sig så att han skulle kunna ligga bra till och från vet vid vaccination och tandstenskoll! :D

Jag har en sån bur som Sol visar fast min är nog större. Det är en hundbur egentligen. Får lätt plats med två normalstora katter. Väldigt rejäl. Ett stort plus att den kan öppnas på toppen, mycket enklare att få in katten då.

Sen har jag en snygg väska i ganska hård coated canvas också som jag köpte till min gamla katt. Perfekt om man måste bära buren mycket då den är lätt och har axelrem. Passar bäst för katter som är lugna eller vana vid att resa.

Vi köpte en rejäl och krock/flygsäker bur i hårdplast för ca 22kg någonting till vår 8kg´s gosse, det var den enda han fick plats i när han bredde ut sig så att han skulle kunna ligga bra till och från vet vid vaccination och tandstenskoll! :D

Har en jätte plastbur som flyg godkänd till min "lilla" kisse på 8 kg :) En tygväska hade han rivit sönder och klivit ut om jag känner min katt rätt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Som några kanske läst i min andra tråd blir jag med ny katt i sommar. Första tiden ska vi ju såklart bara mysa hemma och i trädgården...
2
Svar
36
· Visningar
3 474
Senast: Ponnyfoton
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden