Transportsjuka

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare galoppsofie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 469
G

galoppsofie

Nyligen var en av hästarna i stallet tvungen att avlivas pga komplikationer från transportsjukan.

Jag funderar bara över hur vanligt är det egentligen? Ni som åker ut och tävlar mycket över hela landet har ni råkar ut för det?
Jag har hört talas om transportsjuka innan men inte att det kan gå så långt som dödsfall. Var det bara ren otur?

Sv: Transportsjuka

Jag vet en som som inte klarat sig.
Dödsfall är nog ganska ovanligt om veterinär tillkallas i tid och hästen sätts på behandling.

Läs boken naturlig hästhållning av Pat Colby tror jag att hon heter. Där står en hel del om transportsjuka och hur man förebygger samt behandlar det på ett naturligt vis.

Mia från mirjabengtsson

En häst i stallet fick det efter en längre åktur. Såg ut som ett staket ett tag men återhämtade sig hyffsat snabbt ändå.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 980
Senast: 13579vas
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 595
Senast: Kajsalisa
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.