Transportköp

MoQ

Trådstartare
Är på gång att byta ut min älskade Reko boogie mot en lite större ,då senaste hästen behöver det!
Har tittat på Thule Royal som verkar trevlig,menfinns det fler?
Har alltid kört svensktillverkade trailer,men finns det något annat prisvärt,exvis Henra,Böckman mfl?
Sadelkammare ,helst utvändig är definitivt en bonus,säkerhetsbommar vill jag också ha samt bra ventilation!
Helst inte dyrare än 75000:- ny.
Kan även tänka mig lättare begagnad!

Sv: Transportköp

Boj och Ume är de svenska överlägsna transporterna. Har dock för mig att Ume är något dyr.

Nästa släp jag kommer att köpa blir ett BOJ släp, verkar helt överlägset, händer ibland att jag får låna ett Umesläp när jag ska iväg med fler hästar och det gillas inte, varken av mig eller hästarna...

För mig finns det oxå bara ett alternativ: THULE.
Jag gillar Boj och Ume oxå men Thule har vissa klara fördelar i mitt fall och de andra två är betydligt dyrare.

Tack för alla svaren!
Står väl mellan Thule,Boj och Ume främst,men kom gärna med någon darkhorse!
Lite sugen på att åka och titta på Böckman.
Åsikter?

Thule! :bow: Älska Thule!! Riktigt bra o bra pris. Royal får du mycket för pengarna!! Riktigt bra ventlition också...

Böckmann är helt ok tycker jag med men personligen hade jag köpt svenskt, lättare att få reservdelar etc.

Lutar nog åt en lättare begagnad Boj Bravo 220SEH,men alternativet är en sprillans nu Thule Royal!
Fler med ideer?

Jag har ett Läckösläp som jag är mycket nöjd med.
Inga finesser men fungerar i ur och skur, bra ventilation, ljust, ligger bra efter bilen, hästarna gillar det.
Inte så dyrt, liten "firma" som tillverkar, de är MYCKET trevliga, tillmötesgående och är väldigt lätta att ha att göra med.
Har fått snabb hjälp de 2 gånger jag behövt hjälp med div extrautrustning till trailern....
:laugh:

Liknande trådar

Utrustning vad är bra/dåligt med era släp? är det för trångt mellan frambommen och sadelkammaren eller är det fullt möjligt att klä på en häst som...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 199
Senast: Buck
·
Utrustning Drar mig lite för att kapa andras trådar. vi kanske skulle ha en sammanslagen ev. nålad "Vilse i transportdjungeln" eller nåt. Jag...
Svar
3
· Visningar
2 679
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama