Transportera sin vagn?

MadicDomino

Trådstartare
Kom och tänka på hur ni transporterar er vagn till tävlignar och så? Ni som har rockard har inga problem men de som har maraton vagnar och andra fyrhjuliga vagnar?

Mvh
Eran Emma

Sv: Transportera sin vagn?

Vi har en hästbuss med släp bakom, så både maratonvagnen och fingiggen dras upp på släpet och hästen och vi åker i bussen :)

Vi kör med två bilar, en med transprorten där jag även hänger på den ena vagnen, sen en bil med släpköra till maratonvagnen. Hade jag haft råd så hade jag köpt en B-kortslastbil o sen ett släp efter den med vagnarna, precis som Nussikan.

JNHOCREPFMRPF8.jpg

JNGPGQRSDRGOH8.jpg

Sätet till rockarden ligger i transporten.

Vagnen hänger ju på två hållare oxå, du kanske kan se dom på den sista bilden. Det är lite gul slang där för att skydda vagnen. Sen spänner vi fast den med lite spännband. Jätte smidigt!!!

Åker två bilar, en med hästtransport och en med ett släp. Drömmen vore ju med en hästbuss med släp bakom, då kan man ju få med sig hur mycket som helst nästan!

Har funderat på om rockarden får plats på flaket på king caben om man tar den kåpan från bilen. Men än så länge har jag bara tävlat en gång och då körde jag iväg rockarden kvällen innan på transporten. Men då var det bara 1,5 mil till tävlingsplatsen...

Innan hade vi kingcab med flak + släp, då fick vi på både maratonvagn+gigg på flaket :)

När jag bodde hemma på Gotland så hade vi alltid pappas King Cab med vagnarna på flaket o transporten efter, funkade jätte bra, men man måste ha BE-kort.

Pappa sa att han funderar på en ny, då kan jag ju köpa den gamla billigt! Hoppas hoppas!

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: yamyam
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 960
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: MML
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 071
Senast: Lynxsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18