Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får ju säkra dom givetvisMen balar fram, kan inte de kana bakåt mot hästen om man behöver bromsa tvärt?
Om du tvärnitar så kommer både balen och hästen åka framåt, är endast om du accelererar väldigt fort som föremål i släpet åker bakåt.Men balar fram, kan inte de kana bakåt mot hästen om man behöver bromsa tvärt?
Vår ponny är 113 hög och det funkar jättebra med bommen längst ner. Jobbigare för mig att krypa under dock Däremot känns släpet lite långt. Skulle vilja att hon kunde ta stöd mot bakdörren. Vågar man binda grimskaftet i bommen istället för i öglan framför bommen? Känns tveksamt....
Är ju inte allt för svårt att flytta fram bakbommarna så att avståndet mellan fram och bakbom passar ponnyn. Har man ett 2 hästars släp som bara får ta en häst åt gången är det ju smidigt att ha en ponny spilta och en storhästs spilta.Haken med det är att de då hamnar helt bakom frambommen. Dvs vid en kollision kan det blir otrevligt för hästen.
Jag låter dock ändå mina göra det, just för de så tydligt uppskattar rumpstödet. Men idealiskt skulle jag vilja ha kortare mellan bommarna.
Såhär hamnar det, och när de sen ställer sig och sover hamnar ju nosryggen innanför bommen, och det gillar jag inte riktigt...
(Bommen är som synes inga problem i höjd, utan det är längden mellan fram och bakbom.