Sista varvet…..Jag har aldrig sagt att vi ska slopa dam/herr? Ingen talar om att låta män tävla i damklassen.
Jag ställde en fråga om du menar att det är rätt att exkludera ciskvinnor, jag antar nu att du menar att det inte är det - men de exkluderas ju idag på samma "grunder" som transkvinnor (det vill säga fobi för allt som är på något sätt könsöverskridande, oavsett faktisk påverkan). Om det är så viktigt för dig att skydda ciskvinnor, så borde du ju egentligen vilja skydda alla kvinnor som inte lever upp till förlegade idéer om biologiskt kön, eftersom detta är en kategori som inkluderar både cis- och transkvinnor. Annars kvarstår ju den enda anledningen att exkludera transkvinnor men inte ciskvinnor att vara just att de är trans.
Transkvinnor har på elitnivå en fysisk fördel över biologiska kvinnor. Och biologiskt kön är ingen ”förlegad idé” utan en materiell verklighet. Könsnormer är en helt helt annan sak och väldigt förlegat.
Men NU tror jag rundgången kommer att snurra iväg i överljudsfart så jag går inte vidare. Jag respekterar din syn på saker och din uppfattning men i vissa avseenden kan jag omöjligtvis hålla med dig. Det är ok.