Hur skall du gömma kontanter?Men HUR ska du låna annans saker när du lever under hot, våld och kontroll?
Är det ingen i ett sådant förhållande som arbetar?
Alltså på en plats utanför hemmet medan den andra är på en annan plats?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur skall du gömma kontanter?Men HUR ska du låna annans saker när du lever under hot, våld och kontroll?
Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.Eh... ja. De utrotades något av de första åren jag jobbade på ICA. Dvs någon gång på 1990-talet.
Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.
Dra kortet i något annat för betalning.
Vill man så går det.
Men det måste ju vara löst innan kontanter försvinner.
För att kunna ha en hemlig teflon som göms så måste det till kontanter för att införskaffa telefon.Hur skall du gömma kontanter?
Är det ingen i ett sådant förhållande som arbetar?
Alltså på en plats utanför hemmet medan den andra är på en annan plats?
Menar du att du vill ha tillbaka postväxel?Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.
Vill man så går det.
jag handlar nog för mer än det kontant,Swedbank har aldrig ifrågasatt mina uttag o vad jag gör med dom pengarna.Om man handlar med kontanter för ca 50 000-60 000 kr om året får man nog räkna med frågor på det.
Till dess att du fastnar i bankens kontroller - ja. Om man handlar med kontanter får man nog vackert acceptera att de kommer att betrakta en som en kund med hög risk.jag handlar nog för mer än det kontant,Swedbank har aldrig ifrågasatt mina uttag o vad jag gör med dom pengarna.
Mina pengar ,mitt problem
Det beror väl på vad priset för detta något är.Det moderna samhället har minst sagt hjälpt förövarna på traven vad gäller kontroll. Så att behålla någon liten del som är svårare att kontrollera är väl inte helt tokigt.
Till dess att du fastnar i bankens kontroller - ja. Om man handlar med kontanter får man nog vackert acceptera att de kommer att betrakta en som en kund med hög risk.
Du är medveten om att banker enligt lag (2019:1226) som man hittar under första paragrafen i lagen om betaltjänster (2010:751) måste tillhandahålla kontanter till sina kunder?Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.
Vill man så går det.
Jag har aldrig slutat använda kontanter,så dom kanske anser att dom har kundkännedom om migTill dess att du fastnar i bankens kontroller - ja. Om man handlar med kontanter får man nog vackert acceptera att de kommer att betrakta en som en kund med hög risk.
Man skall inte bära på för dyra saker.Oskyldiga människor blir misshandlade och rånade på mobiler också... dvs ditt resonemang och slutledning haltar rejält.
Lagen om penningtvätt gäller och bankerna måste ställa frågor pga den. Hög risk eftersom kontanta transaktioner inte kan spåras och kontrolleras."Hög risk"? Hög risk för vad? Varför ska man acceptera att behandlas som en presumtiv brottsling för att man handlar med kontanter?
Lagen om penningtvätt gäller och bankerna måste ställa frågor pga den. Hög risk eftersom kontanta transaktioner inte kan spåras och kontrolleras.
Det kan man tycka! Men lagen gäller och bankerna måste följa den.Det innebär inte att jag anser kontrollen rimlig.
Det kan man tycka! Men lagen gäller och bankerna måste följa den.
Men är 50 000/år småsumma?Men återigen så anser jag inte det rimligt när det handlar om så små summor. Nu blir det bara upprepning, så jag sätter punkt för den diskussionen med dig.
Men är 50 000/år småsumma?