Transaktionsförfrågan från banken

Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.
Dra kortet i något annat för betalning.
Vill man så går det.
Men det måste ju vara löst innan kontanter försvinner.

Men är du på riktigt nu? Den betalningen registreras ju fortfarande och pengarna blir synliga på ett kontoutdrag. Hur blir det hemligt för eventuell våldsam partner?
 
jag handlar nog för mer än det kontant,Swedbank har aldrig ifrågasatt mina uttag o vad jag gör med dom pengarna.
Mina pengar ,mitt problem
Till dess att du fastnar i bankens kontroller - ja. Om man handlar med kontanter får man nog vackert acceptera att de kommer att betrakta en som en kund med hög risk.
 
Det moderna samhället har minst sagt hjälpt förövarna på traven vad gäller kontroll. Så att behålla någon liten del som är svårare att kontrollera är väl inte helt tokigt.
Det beror väl på vad priset för detta något är.
Hur många liv får det kosta och hur mycket pengar?
Hur mycket kriminalitet får det underlätta?
Det blir ju en avvägning i nytta mot skada.
Jag har inte svaret men jag gillar inte kontanter för egen del.
Jag äger nog inga kontanter alls faktiskt.
 
Då så röstar jag för något liknande i stället för kontanter.
Dra kortet i något annat för betalning.
Vill man så går det.
Men det måste ju vara löst innan kontanter försvinner.
Du är medveten om att banker enligt lag (2019:1226) som man hittar under första paragrafen i lagen om betaltjänster (2010:751) måste tillhandahålla kontanter till sina kunder?
Så samhället lär knappast bli kontantfritt under överskådlig tid, som du tycks inbilla dig.
 
Oskyldiga människor blir misshandlade och rånade på mobiler också... dvs ditt resonemang och slutledning haltar rejält.
Man skall inte bära på för dyra saker.
Allt som man behöver göra går att göra på en billig mobil.
En som ingen vill stjäla.
Självklart är en mobil för 7000:- mer stöldbegärlig än en 500:- sedel.
 
"Hög risk"? Hög risk för vad? Varför ska man acceptera att behandlas som en presumtiv brottsling för att man handlar med kontanter?
Lagen om penningtvätt gäller och bankerna måste ställa frågor pga den. Hög risk eftersom kontanta transaktioner inte kan spåras och kontrolleras.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp