Transaktionsförfrågan från banken

För en bank borde det definitivt vara det.

Men verkligen. Vi är liksom ett tvåmannahushåll utan lån med egen bostad och dubbla (bra) inkomster. Förstår fortfarande inte vad det är att reagera på att man tar ut en summa kontanter varje månad när man från samma konto inte heller har dragit kortet för flera olika sorters hushållsinköp. Det är liksom inte hjärnkirurgi att fundera ut vad de kontanterna går till.
 
Om du tänker på stallet i Nyköping så är det just en slags sporthall till de som INTE har annars råd att utöva sin sport, dvs ridskolebarn och vuxna.
Det kommer det inte att bli.
Det var meningen så men ingen kommer att ha råd att driva någon verksamhet där.
Om det hade byggts för en normal summa pengar så hade det blivit mycket pengar kvar till bättre saker och det hade blivit rimligt att bedriva verksamhet där.
Nu så blir det nog en exklusiv tävlingsanläggning för dem som redan har eget ridhus hemma.
 
Vet du hur en keylogger fungerar? Det låter verkligen inte så.

Du skulle aldrig upptäcka den. Du kan inte ta bort den. Sen är alla dina lösenord och konversationer etc sparade.
Ja.
Och jag vet att den inte går att upptäcka eller ta bort.
Det skrev jag ju redan tidigare.
 
Men verkligen. Vi är liksom ett tvåmannahushåll utan lån med egen bostad och dubbla (bra) inkomster. Förstår fortfarande inte vad det är att reagera på att man tar ut en summa kontanter varje månad när man från samma konto inte heller har dragit kortet för flera olika sorters hushållsinköp. Det är liksom inte hjärnkirurgi att fundera ut vad de kontanterna går till.
Fast, det är väl ändå inte en tjänsteman på banken som suttit och skummat igenom ert konto och tyckt att det är dags att plita ned ett brev till er. Det är systemet som flaggat för systematiska kontantuttag som avviker från en standard som banken har skyldighet att ifrågasätta och därmed är det ett automatiskt utskick. Ingen sitter och tittar på dina kortköp och jämför typer av köp.
 
Du är medveten om att banker enligt lag (2019:1226) som man hittar under första paragrafen i lagen om betaltjänster (2010:751) måste tillhandahålla kontanter till sina kunder?
Så samhället lär knappast bli kontantfritt under överskådlig tid, som du tycks inbilla dig.
Fast LF har lyckats krångla sig ur det på något vis. Dom hanterar inga kontanter, men får ändå kalla sig bank. Jättekonstigt tycker jag.
 
Men är du på riktigt nu? Den betalningen registreras ju fortfarande och pengarna blir synliga på ett kontoutdrag. Hur blir det hemligt för eventuell våldsam partner?
Det handlade inte om att inte lämna spår utan om att kunna köpa bensin när betalsystemet ligger nere.
I stället för en slip.
 
Man skall inte bära på för dyra saker.
Allt som man behöver göra går att göra på en billig mobil.
En som ingen vill stjäla.
Självklart är en mobil för 7000:- mer stöldbegärlig än en 500:- sedel.

Men hjälp. Tycker du att lättklädda kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna också?!

Om jag vill det ska jag kunna gå omkring i en kappa för 50 000kr med en iPhone för 20 000kr i handen utan att bli rånad. Problemet är inte de som går omkring med dyra kläder och prylar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp