Då lever vi nog i väldigt olika världar.Det anser jag, ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då lever vi nog i väldigt olika världar.Det anser jag, ja.
För en bank borde det definitivt vara det.Då lever vi nog i väldigt olika världar.
Då lever vi nog i väldigt olika världar.
Ändå är det banken som vill veta vad TS gör med dessa pengar.För en bank borde det definitivt vara det.
För en bank borde det definitivt vara det.
Det kommer det inte att bli.Om du tänker på stallet i Nyköping så är det just en slags sporthall till de som INTE har annars råd att utöva sin sport, dvs ridskolebarn och vuxna.
Om alla 378 000 kunder hos Länsförsäkringar handlar kontant med 50 000 kr om året…För en bank borde det definitivt vara det.
Ja.Vet du hur en keylogger fungerar? Det låter verkligen inte så.
Du skulle aldrig upptäcka den. Du kan inte ta bort den. Sen är alla dina lösenord och konversationer etc sparade.
Fast, det är väl ändå inte en tjänsteman på banken som suttit och skummat igenom ert konto och tyckt att det är dags att plita ned ett brev till er. Det är systemet som flaggat för systematiska kontantuttag som avviker från en standard som banken har skyldighet att ifrågasätta och därmed är det ett automatiskt utskick. Ingen sitter och tittar på dina kortköp och jämför typer av köp.Men verkligen. Vi är liksom ett tvåmannahushåll utan lån med egen bostad och dubbla (bra) inkomster. Förstår fortfarande inte vad det är att reagera på att man tar ut en summa kontanter varje månad när man från samma konto inte heller har dragit kortet för flera olika sorters hushållsinköp. Det är liksom inte hjärnkirurgi att fundera ut vad de kontanterna går till.
Varför ska man behöva få frågor på det?Om man handlar med kontanter för ca 50 000-60 000 kr om året får man nog räkna med frågor på det.
Fast LF har lyckats krångla sig ur det på något vis. Dom hanterar inga kontanter, men får ändå kalla sig bank. Jättekonstigt tycker jag.Du är medveten om att banker enligt lag (2019:1226) som man hittar under första paragrafen i lagen om betaltjänster (2010:751) måste tillhandahålla kontanter till sina kunder?
Så samhället lär knappast bli kontantfritt under överskådlig tid, som du tycks inbilla dig.
På 1år, så ja, jag köper mat för 2500-3500/mån sen tillkommer kläder,hundmat,div annat och med ett nytt hus under renovering har jag nog vissa mån blåst runt 20 000kr (vitvaror,tapeter,färg,möbler mm mm )Men är 50 000/år småsumma?
Det handlade inte om att inte lämna spår utan om att kunna köpa bensin när betalsystemet ligger nere.Men är du på riktigt nu? Den betalningen registreras ju fortfarande och pengarna blir synliga på ett kontoutdrag. Hur blir det hemligt för eventuell våldsam partner?
På grund av lagen om penningtvätt. Som bankerna måste följa.Varför ska man behöva få frågor på det?
Eller att man får den i stället för kontanter.För att kunna ha en hemlig teflon som göms så måste det till kontanter för att införskaffa telefon.
Man skall inte bära på för dyra saker.
Allt som man behöver göra går att göra på en billig mobil.
En som ingen vill stjäla.
Självklart är en mobil för 7000:- mer stöldbegärlig än en 500:- sedel.
Alltså jag kan köpa att dom har frågor om kontantinsättningar o massor med swish, men uttag? Det är ju pengar som redan kommit in via tex lönPå grund av lagen om penningtvätt. Som bankerna måste följa.
Ja? Den säger att dom ska ha kundkännedom - inte att kunden ska redogöra vad dom gör med sina pengar.På grund av lagen om penningtvätt. Som bankerna måste följa.
Ja? En bank som betett sig väldigt underligt i den här typen av frågor mot många kunder, som framgått tidigare i tråden. De verkar ju tolka kundkännedom på ett extremt sätt, som andra banker inte gör.Ändå är det banken som vill veta vad TS gör med dessa pengar.
Den behövs inte längre.Menar du att du vill ha tillbaka postväxel?