Louica

Trådstartare
Har sett ett träns hos börjes jag gillar. Inget silver, mönster el något sånt. Bara helt slätt mörkt. Men det är också väldigt billig. Någon som sett/känt på det?
Har ridit dressyhästar med deras svartfärgade med vit foder. Är de här i lika dålig kvalitet?

Sv: Träns

Jag har bara känt på Hööks och dom var inte roliga snygga på bilden men riktigt dålig kvalitet. Dom var så hårda att dom inte gick att öppna när man skulle ändra stl . Nej jag tror man vinner i längden på att köpa kvalitet, jag har inte heller råd att köpa fina sadlar och träns men jag sparde och nu har jag de jag behäver i bra kvalitet så nu behöver jag inte tänka på det.

Börjes har ju några träns från Weaver som är bra.

Hur bra de andra tränsen är i kvalitet osv kan jag inte uttala mig om, då jag inte testat eller kännt på dem själv.

Jag vet inte vilket "mörkt träns" du menar men dom tränsen jag har från börjes har varit bra iallafall! :D

Generellt sätt kan man säga som så att när det gäller läder får du vad du betalar för och är priset lågt är kvaliten det också. Sen kan man ju ha turen att det håller länge iallafall beroenede på hur man sköter det samt vad man utsätter det för.

Det man idag handlar på Börjes, Hööks osv är inte kvalitet. Det är massproduktion med halvtaskig kvalitet på lädret för att kunna dra ner på priserna så att alla kan "ha råd" med ett hyfsat fint träns eller vad det nu kan vara.

Om det är kvalitet du är ute efter, skulle jag inte rekomendera Börjes eller Hööks för den delen..Men det är jag det.=)

*delvis knapplån* (till alla)

Tänker på det billigaste de har. Tycker det ser bra ut, men har inte vågat betälla det just pga att jag inte förväntade att det skulle va särkilt bra kvalitet. Undrarde egentligen mest hur illa det var. Inte så kul med ett träns där det blir spricker i ytan eller sömmarna går upp.

Har varit o kännt på Hööks o Hansbos nu. Hööks var verkligen tjockt och hårt! Undrar om det ens skulle sitta bra efter ett oljebad...
Det från Hansbo hade sömmarna börjat gå upp på. Var lite mönstrat, såg ut som om de försökt trycka dit ett mönster, men det hade inte riktigt fastnat.

Nä, jag ska nog leta efter ett i bättre kvalitet. Ska kolla in dem från weaver, har för mig att jag såg ett fint... Ska ut i stallet o kolla om de vet någon butik inte alltför långt härifrån (tycker om att känna o klämma:D), eller om någon kanske har ett extra.

jag har ett hööks, tyglarna var bra ( dock lite för lätta) men tränset har gett upp för mindre än ett års användning. det gick helt enkelt av efter att ha blivit böjt :smirk: trots att jag "dränkt" det i olja.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 199
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18