Träns på dressyrtävling

I

ict

Jag har inte hängt med kring regler.

Om man ska tävla, iaf från "inbjudningstävling-på-klubben-nivå" och uppåt...får man ha pannband och nosgrimma med glitter och stenar?

Är det numera ok att ha tyglar (tänker inte på kandar här) som är helt i gummi?

Vad jag minns..."förr" fick man inte ha så.

Sv: Träns på dressyrtävling

ja, du får ha stenar med glitter och stenar, men det ska vara "diskret" (dom använder en annan benämning i TR).
åtminstone på pannbandet, nosgrimman vet jag inte.

Pannbandet får vara diskret smyckat. Nosgrimman står inget om annat än att det ska vara i läder. Jag skulle undvika smyckning på nosgrimman, men har du diskret tror jag inte att det gör något. Dumt bara att chansa..

Saxat från TR:
Tyglar ska vara av läder och/eller textil. Även tyglar med tunn gummifodring eller gummivävtyglar är tillåtna.

Du får inte använda gummityglar som har gummi runt om hela tygeln. Bara gummi på insidan av tygeln eller invävda gummiband i vävtygel.

Ingen smyckning på nosgrimma (fast jag har inte hört att någon fått diciplinstraff....). Diskret smyckning på pannband, det skall i grunden vara av läder - så bara kedja eller dylikt är inte tillåtet, bara kedja PÅ läder.

ja, du får ha stenar med glitter och stenar, men det ska vara "diskret" (dom använder en annan benämning i TR).
åtminstone på pannbandet, nosgrimman vet jag inte.

Jag har också tänkt på det där med diskret, vad menar de med det? Har sett folk tävla på OS-pannband och de är ju verkligen inte diskreta så mkt som de glimmar (UNDERBART :love:) - och de har ju inte blivit diskade (mig veterligen). Så... Är de helt enkelt mer toleranta nuförtiden? Kanske?

Liknande trådar

Träning Såg att en ryttare som rider GP dressyr på ”hobbynivå” idag på instagram diskuterade detta med tränare bla. Hen påstår att hen har svårt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 386
Senast: LECH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 948
Senast: _Taggis_
·
Träning Liten spin off på en tråd på senior. Jag var osäker om jag skulle lägga den här på vård eller träning, så beroende på vart diskussionen...
2
Svar
26
· Visningar
3 118
Senast: Efwa
·
Dressyr Apropå en tråd jag såg på hundforumet om åldersgränser för tävlandet där, vs. folk som tävlade andra grenar högt upp i åldrarna med sina...
Svar
17
· Visningar
2 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar