Träns med BRED nosgrimma

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träns med BRED nosgrimma

men vilka snygga träns! Hubertus rundsydda, finns det att köpa fortfarande?:laugh:

Jag har hansbos breda nosgrimma kostar ca 200spänn och är helt ok kvalitet på.
22227472.jpg

Jättefint träns! Vad är det för något? Eller är allt från hansbo?

*kl*

Jag gillar mitt HdR-träns! nosgrimman är nästan 5 cm bred. bra "vardagsträns" ingen super-kvalitét men det duger..

Rio022-1.jpg

Stod och klämde på ett sådant idag. Oj oj oj, vad snygg den nosgrimman är.

Fick veta att hubertus kommer ut med en jubileumskollektion i maj/juni. Där ska tydligen finnas en vldigt intressant bred platt men ändå dekorerad nosgrimma.

Jag har ett Schockemöhle Virginia.

Jag minns inte vad jag har mätt, men jag har för mig att det är åtminstone 4,5 cm

24862026.jpg

24862021.jpg

Vilka härligt somriga bilder!! LÄNGTAR!!:love:

Här är mitt senaste kap, 5 cm bred.:love::love: Är lite rödare i verkligheten än det ser ut på bilderna.

26132651.jpg

26132654.jpg

Schokemöhletränsen är jättesnygga! Spanade på dom i Falsterbo i somras-riktigt snygga kandar hade dom med. Nosgrimmorna är mjuka och fina!

Jag vill också ha ett av deras kandar :love: ... fast jag har redan ett Döbert, men endå :p

Ja jag måste erkänna att jag blev kär.:love: Såg en liknande i en lokal ridsportsaffär för ett tag sedan men tyckte den var för dyr och när jag sedan bestämde mig för att köpa den så var den såld.:cry: Har alltid grämt mig för det..

När jag sedan häromdagen skulle köpa hästfoder så hoppade jag in på en hästaffär som ligger i närheten och ramlade över denna och den var inte ens dyr trots kanonfint engelskt läder så den fick genast följa med hem. Nu är det bara att vänta på att pålle ska bli mogen nog att gå på kandar..:angel:

hm hittar inga breda nosgrimmor där...men du, det var inte farmland då?? tycker den liknar väldigt på victovies nosgrimma och den kom vi väl fram till att den var från farmland. tror jag. :p

Nope, 100% säker på att det är en Kirkland. Satt en ettikett på och så är det en liten mässingslogga på sidan på nackremmen. Det är mässingsspännen på min nosgrimma och jag har för mig, om jag inte har alldeles fel, att det är stålspännen på Victovies.:p Den var lite dammig så det är möjligt att den har hängt i butiken på vishan ett tag...:idea:

Mkt snygg nosgrimma!

Rolig kuriosa är att jag startade en tråd för ett par år sedan när jag skulle sälja ett träns som jag inte visste märket på:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=543701

Det visade sig vara just Kirkland Saddlery.

Det tränset som jag hade var av bra kvalitét och köptes runt 1995-1996 tror jag. Då fanns märket i Sverige, men sedan dess har jag tyvärr inte sett det i svenska butiker, så du måste ha hittat något gammalt exemplar ;)

I butiken där jag för tillfället jobbar så har vi ett kandar med samma märke, har nog hängt där ett tag det med.. Det är jättefint men inte så bred nosgrimma och vanliga spännen nere vid bettet.:idea:

knapplån

26255831.jpg

Mitt träns. Grunden (nackstycke + sidostycken) är ett billigt från Börjes, nosgrimman är från Hansbo och pannbandet är från Gold Medal. Brukar även ha ett pärlpannband från BR. Totalt har tränset gått på ca 700 kr..

*KL* Då ska vi se! Hade glömt bort att jag skulle lägga ut bilder på mina träns. Kör mest med ett hop-plock:

*Nackstycke och sidstycken från Morris & Nolan
*Hansbos breda nosgrimma
*GG pannband
*HdR lädertyglar

Det är det högra som syns på bilden. Det andra är ett HdR dressyrträns fast med några gummityglar på i stället.

melltorpmm017.jpg

melltorpmm018.jpg

Visst liknar din nya nosgrimma min mkt! o jo - jag har också mässingspännen på min :angel:, fast silver på resten :p. Men min har inte mkt röd ton alls och så är min lite bredare på mitten (5,5cm) och smalnar av utåt - din ser ut till att vara rätt konstant i bredden ;). Supersnygg!

Var förresten på Göteborg Horse Show igår för första gången - o på mässan hittade jag ett nytt märke som jag kommer hålla ett extra öga på - Capriole hos M*On* :love: Vilka läckra nosgrimmor!! - tjocklek, mjukhet och bredd i klass med Döbert men billigare!

Senast ändrad:

mm dom är verkligen suuupersnyga. :d det med beige fodring var :love: så jäkla tråkigt att dom inte fanns i brunt! :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 289
Dressyr Det är så irriterrande när man vet vad man vill ha, men inte hittar något. Jag har letat med ljus och lyckta (hittar inget bra svenskt...
2
Svar
20
· Visningar
4 299
Senast: Piaff
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10