Träns med BRED nosgrimma

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träns med BRED nosgrimma

Nosgrimman sitter på "normal" höjd, bridongbettet har ju rätt små ringar... Hmmm min häst kanske är kort mellan "kindben"(heter det så? ;) ) och munnen, hmmm....

ooh va fint! du måste ju veta vad det är för märke? :p står det inget på det? vart köpte du det? kanske kan ge en ide om märket!

feel; nä har inga problem med det.

Där står nämlingen inget på det =( jag vet att det är i alla fall ett kandar som jag plockat väck de extra sido styckena på och bytt ut bandandet. De e i alla fall ett TOTTI pannband... Tränset har jag ingen aning om. köpte det begagnat tyvärr.

Tycker att tränsen från Riders Company är supersnygga! Mjukt fint läder och bra pris! :)

Här är mitt, med mässingspännen och bred nosgrimma:

Där står nämlingen inget på det =( jag vet att det är i alla fall ett kandar som jag plockat väck de extra sido styckena på och bytt ut bandandet. De e i alla fall ett TOTTI pannband... Tränset har jag ingen aning om. köpte det begagnat tyvärr.

Men skrev du inte att du köpte det på Gbg horse show?

Har Hööks jag. :) 4 cm bred men ser ju jättesmal ut på hans långa huvud...

36.jpg

Nu har jag dock en brun sadel så det tränset är lite undanhängt :p

*kl*

Os-träns och döbert nosgrimma. Tränset följde dock med alecrin när han såldes och nosgrimman ligger i skåpet, har ingen häst som passar i den för tillfället :p
DSC_0284.jpg

Hästen jag red när jag bodde i spanien hade också fina träns/kandar från passier, har dock inga bra bilder.

P1050685.jpg

spanienmm045.jpg

jag får samma problem, men det är nog för att nosgrimman borde sitta lite högre upp men då skulle jag inte kunna knäppa den, för ponnyn är så bred just mellan nosrygg-"haka".
tränset är i cob men och lagom i allt annat men hade behövt en större nosgrimma :(

eSP_A0073.jpg

men det funkar ju så här med, för långt ner är den ju inte men jag hade gärna hissat upp den lite :)
så bettet står ut lite, så ska ut och leta efter ett bett med mindre ringar...

Jag letar och letar efter ett träns som kan uppfylla mina ganska enkla kvar och jag tycker det är supersvårt att hitta! Vill ha ett svart träns men bred (4cm räcker) vitfodrad nosgrimma, slät, alltså inte med en massa spår i eller så. Och vill inte betala mer än 6-700 kr om ens det :/ Nån som har något förslag på billiga dressyrträns? Måste vara aachenrem.

Vad ska det vara för storlek? SÅg precis det du beskriver i en butik. kostade 500. Var cob. Finns att få tag i Full och det är Hansbo. Riktigt snyggt.

håller med dig, den nosgrimman är riktigt snygg! finns lika pannband om jag inte missminner mig.... ska leta efter bild...

25790041.jpg
25231128.jpg

hästen har x-full i träns, spänd så långt ut det går. så ni får en uppfattning om bredden på nosgrimman. tror det är hansbo.

*kl*
Då de senaste 10 inläggen (som nu är raderade) mest handlade om var har du köpt, pm:a mig etc så låser jag nu tråden.

Vill någon som säljer saker göra reklam för sina saker går det bra att kontakta Gunnar för reklamplats.

/b_a_l, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 289
Dressyr Det är så irriterrande när man vet vad man vill ha, men inte hittar något. Jag har letat med ljus och lyckta (hittar inget bra svenskt...
2
Svar
20
· Visningar
4 299
Senast: Piaff
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka