Träns hjälp... Please...

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
bebisen fick tuppjuck idag och drog isönder sitt träns. Gör inte så mycket för jag har varit på jakt efter ett nytt länge men det blev lite akut nu... hittar bara inte det jag vill ha. finns säkert bara i mitt huvud.
Jag vill ha ett med remont nosgrimma, rundsytt på sidorna och nacken och med vanligt "tjockt" på nosgrimma och pannband...

Finns detta tro?? Någon som sett ett??

Sv: Träns hjälp... Please...

nr.1 detta skall ligga under utrestning
nr.2 fattar inte riktigt vad du menar.

men jag ska försöka...
vad får det kosta?

rundsydda med remontnosgrimma har Schumacher. de är super snygga. de kostar säker runt 3000kr...

vet att det ska ligga under utrustning, och jag trodde att jag hade lagt det där men tydligen inte....:o

var hittar jag os träns då?? finns dom på någon sida på nätet???

Jag tycker du ska satsa på en annan nosgrimma än remont!
personligen tycker jag inte om den då ja dels inte tycker om att den ligger och trycker mot bettet. Tycker hästen ska få ha bettet så pass ostört i munnen som möjligt och få möjlighet att kunna känna på det utan tryck av en rem emot. På så sätt är achengrimman bättre. För det andra trycker den mot hästens nosbens spets. Om du kollar hur långt hästens nosben är så ligger remont grimman och trycker precis där nosbens spetsen slutar. Känns bättre med achen även här eftersom den sitter högre upp på hästens nos.

Lite tankar från mig bara :) Min häst har slutat stöka i munnen och går numera helt utan nosgrimma.

Hoppas du hittar ett träns du trivs med!

Personligen har jag aldrig sett en häst som inte trivts med remont och det är ju extra lämpligt för unghästar som jag antar att ts häst är då en sådan inte trycker på kindtänderna. :p

vi kanske kan skippa diskutionen om vad som lämpar sig bäst för TS och låte h*n avgöra det själv....

vi kan komma med smakråd och tips istället eller hur?!!!

har redan varit och shopat ett...:o:o:o
blev ett hubertus classic men rundsydda remmar och "vanlig" nosgrimma... han blev ursöt i det..

Och nej han är ingen unghäst, har bara tyckt att det satt lite bättre. Ska prova med detta nu och se om det är någon skillnad.

Tack så mycket för hjälpen alla....:bow::bow::bow::bow:

Insåg att mitt dröm träns nog inte fanns...:cry:

Annars kan du ju kolla om du hittar någon remontnosgrimma att köpa "löst" som passar till tränset du nu köpt?
Det borde väl inte vara allt för svårt? (beror visserligen på vilka krav du har, men ändå)

med rundsytt på sidorna och brett på nosgrimman??? hade varit super då kan man ju byta lite när man vill... websida???

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 929
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka