träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

Här är mitt nya (köpte igår) Jätte dålig bild men enda jag har.
Köpte det mest för hur nackstycket är utformat och att nosgrimman fäst som sidostyckena, gillar inte vanliga träns där nosgrimman nackrem löper under nackstycket, borde bli rätt högt tryck på lite punkt då:crazy:

aja, det passade iaf hade dock viljat ha ett lite mer blingat pannaband, fast detta glittrar rätt fint i solen också:D

Foto1654.jpg

Fast min häst måste ha skumt huvud. Alla träns i stl full där är nästan sidostyckena längst ute, nosgrimman alltid på hålet längst in? och nosgrimman spänne (under hakan) längst ut. Ska jag sänka nosgrimman?:p

Här kommer bild på mitt nya träns, Hubertus Classic Jubileumsträns. Passande nog med ett GG-pannband svart/silver påsatt :)

28424768.jpg

28424769.jpg

Tack :D :bump:

Om någon mer har bilder på pannbandet, så ser gärna fler bilder (både mässing och silver).

sånt träns köpte jag häromdagen, men det va ju jättekonstig passform på det? lixom stämde inte riktigt med storleken, köpte ett cob, men det va jättelitet mot mina andra cob träns va...är ditt också lite mysko i storleken?

väldigt fint annars, men orginalpannbandet är ju tom snyggare än det du bytt till? :-)

sånt träns köpte jag häromdagen, men det va ju jättekonstig passform på det? lixom stämde inte riktigt med storleken, köpte ett cob, men det va jättelitet mot mina andra cob träns va...är ditt också lite mysko i storleken?

väldigt fint annars, men orginalpannbandet är ju tom snyggare än det du bytt till? :-)

Storlekarna är helt galna!
Jag köpte också cob för alla andra träns jag har är stl full och dom får jag ha på innersta hålen och då är nosgrimmorna på pricken att dom passar och inte är för stora...

Men cob var pjuttefjuttigt!! Passade inte ens när jag hade alla spännen på yttersta hålet!
Så det blev till att åka och byta till stl full och nu har jag på tredje hålet på båda sidorna och nosgrimman på andra hålet...

Pannbandet är som du säger, snyggare orginal MEN i samma storlek som coben (jag mätte i affären). Så stl full var för litet, min häst är tjockskallig... Därför har jag varit 'tvungen' att byta :cry:

Ska köpa ett blingat nån gång när jag känner att jag har råd!

jag va tvungen o lämna tillbaka det tränset...fick det inte ens på hästen :cry:
men det va verkligen ett jättefint träns iallafall! synd med pannbandet, märkte att det va ngt litet i storleken också

bytte du inte till ett stl full då?

För det sitter jättebra på min häst (förutom pannbandet då)

full fanns inte i butiken (slutsålt)
menå andra sidan så gråter jag inte för det, jag har redan flera träns hemma :D

Ja, jag har det V-formade i med mässingsdekor.
Fast nordsvensken har så mycket pannlugg att man inte kan se det :p

Mitt absoluta favoritträns :love:http://www.pixbox.se/pic_show_id24930893.html

det har låssnat nått silvrigt där i mitten men det är 15 år gammalt (mamma köpte det från någon som handgjort det då) så det är kanske inte så konstigt! :P men lädret har verkligen SUPERKVALITE! :O:D

Förstår ej hur man får bilderna och funka och synas ^^

Senast ändrad av en moderator:

Knapplån

Kandaret med bortplockad bridongrem, minns inte märket nu men halva dressyrmaffian skaffade ett sådant i vintras! :D Tyglarna försvann i flytten av häst... Ignorera halsen, sist vi dressyrade var i december.

100_8239_45188023.jpg

100_8267_45188623.jpg

Nej han är inte avslappnad i munnen - kill me!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat