träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

Rundsydd snokrem!!!!!!!!!!!!!! Ge mig :love:

Zalzan och jag går tillbaka i tiden. Jag har lyckats gräva fram mammas o pappas gamla stübbenträns från 70-talet som de hade på sin häst. Tygelhakar, nitpannband, platt nosgrimma och breda tyglar + hiskeligt bra kvalité

27812073.jpg

det rundsydda tränset har jag också, men jag har bytt ut nosgrimman för jag tyckte den var så fuuul... :angel:

kandaret var jättefint!

det rundsydda tränset har jag också, men jag har bytt ut nosgrimman för jag tyckte den var så fuuul... :angel:

Hahaha...jag gillade den inte heller först men nu tycker jag att den är jättefin. Tycker att det ser lite elegantare ut och mer stilrent med en smalare nosgrimma faktiskt. Om hästen har ett fult huvud så kan man ju gärna gömma det bakom en bred nosgrimma men jag tycker att Hedwig har ett vackert huvud och vill framhäva det.;)

Megasnyggt alltihop förutom hisklig remontgrimma som skämmer vackra heggan...:D

Korneva har tydligen en rundsydd remontgrimma som hon tyckte att Heddan skulle passa fint i.:D Då kan ju du ta den här för visst behövde du en...enligt någon som var med dig på senaste tävlingen..:angel:.. eller hur det nu var..
a194.gif

Tack! Är riktigt nöjd med det!
Lectra: Undra om det inte finns på s*delm*gasinet

Hedwig02: Underbara träns (och kandaret).:d Allt klär en skönhet!

Mitt träns.
I grunden ett rundsytt,pannbandet och nosgrimman är utbytt . Hon hatar alla andra nosgrimmor så det är bara att köpa läget.

var mest designen med den runda snokremmen som jag inte gillade, inte bredden i sig. såå smal är den ju inte, 3 cm kanske.

Rundsydd snokrem!!!!!!!!!!!!!! Ge mig :love:

Zalzan och jag går tillbaka i tiden. Jag har lyckats gräva fram mammas o pappas gamla stübbenträns från 70-talet som de hade på sin häst. Tygelhakar, nitpannband, platt nosgrimma och breda tyglar + hiskeligt bra kvalité

27812073.jpg

Ser ut att vara väääldigt breda tyglar :o Det var snyggt träns :D

Senast ändrad:

*kl*
Har gjort ett hopplock till Higgins, allt utom sidostyckena och tyglarna är ett Knight i stlk Ponny, sidostyckena är ett Riders Company i stlk Full samt tyglarna ett par Globus i stlk Full :bump:
1juni09111.jpg

1juni09115red.jpg

Tack så mycket!

Det är ett Kiefferpannband från ett gammalt träns med stora runda guldspännen.

malinsky: Tack, som tidigare sagt, väldigt lik din...:D

Alla dina träns och kandaret är jättefina! :love:

Och jag håller med, har också tröttnat på de breda nosgrimmorna. Dessutom har min häst fått för sig att han inte gillar sin så nu får jag rida på remontgrimma istället. Och han som redan har långt huvud :crazy: Men, men om han trivs bäst på det så får det vara så.

Med engelsk nosgrimma, som numera är avlagd:
_mg_2660_40163054.jpg

Och med remonten (har dock pannbandet som är på första bilden)
27946312.jpg

Tack!:love: Kul att det är så många som tycker tränsen blev fina.:laugh: Det enda som retar mig är att jag lyckats slarva bort de två små hylsorna till OS-pannbandet som behövs när man ska sätta det på rundsytt.
Försvann förmodligen isamband med när jag flyttade henne (och alla trillioner tillbehör..:angel:) i vintras.

Är det någon som vet var man kan få tag på extra? (Centaur tex...du har ju koll på det mesta sådant!:laugh:)

Hedwig02: Underbara träns (och kandaret).:d Allt klär en skönhet!

Mitt träns.
I grunden ett rundsytt,pannbandet och nosgrimman är utbytt . Hon hatar alla andra nosgrimmor så det är bara att köpa läget.

Första hästen jag sett som blir VACKER i en remontgrimma!:love: En sån fin pålle du har....:bow:

Håller med dig. Gudomligt söt häst:love:

Sätter jag remontnosgrimma på min hoppåring kommer hon se ut som en myslok! Hon har redan ett låångt smalt huvud med en snabellik mule:o

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd