träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

*kl*
Forsythias vardagsträns för tillfället, ett Jacson med GG-pannband, Mark Todd-bett och Globus-tyglar.
CIMG0803.jpg

*kl

Rosies bidrag till de breda nosgrimmorna!
Tycker om det här tränset faktiskt, fast jag har ingen aning om vad det är för nått. Hittade det ensamt i ett hörn när jag rotade i ett fullproppat krypin på eurohorse i våras där allt var 50 %, så jag fick det riktigt billigt dessutom :)
Tyglarna är av märket pioneer, också från eurohorse. Gillar dem skarpt! :)

hst08067.jpg

hst08101.jpg

hst08112.jpg

Utöver det används mest ett lite ljusare träns med remontnosgrimma och ibland ett ljusbrunt med pullarnosgrimma.

Senast ändrad:

Jag tror ett chokladbrunt skulle bli fint på honom, inte för ljust bara! :)
Jag hade kört utan vitt foder men så tycker jag bara det är fint på helfärgade hästar, helst mörka.

med chokladbrunt menar du mörmörkbrunt som typ mörk choklad eller typ ljusare (tänk nougat) färg? ;) :)

men chokladbrunt som i mörkmörk choklad skulle han nog vara fin i :)

kl

Hejsan, tänkte be om lite smakråd angående vilket träns jag ska köpa till min bäbis. Bling pannband av något slag vill jag köpa till och det ska vara svart gärna med platta smala remmar och breeed nosgrimma.

Det jag har svårast att välja mellan är om han ska få en vitfodrad eller en vanlig helsvart, vad tycker ni?:confused: Lös nosgrimma går också bra :)
Han är ganska stor (drygt 177, 4 år) och drar mitt emellan x-full och full. F som är stora i storleken kan funka. (har det på ett hopp träns han har från equline.) Han har inget vitt i huvudet förutom några vita strån i pannan. Slänger in några bilder så får ni säga vad ni tycker. Kommer inte riktigt i håg hur bred nosgrimman är på bilden. Är en lösköpt hubertus.

Så släpp lös era smaktyckerier :D

S6301315.jpg

S6301299-1.jpg

S6301289.jpg

tack på förhand

*kl*

Tänkte visa mina ihopplock :p

Täns av märket Parad, blingade pannbandet satt på. Tyvärr okänd nosgrimma (är det någon som känner igen den säg gärna till), globus lädertyglar

Svinbilligt äckligt höökträns i grunden, sedan har jag satt på en engelsk nosgrimma i underbart läder, vet inte vad den heter står bara "made in england". Ska byta ut allt utom pannband och nosgrimma till börjes kandar. Ursäkta flätorna, hade precis haft kurs med barnen och Bs lugg är så trevlig o fläta tycker dem :p

Carpone, älskar det! Och om någon undrar om tömmarna så har man endast svarta tömmar vid begravning.

Capriati, absoluta favoriten, hade det varit inåtvända spännen hade det varit helt perfekt.

Har Hubertus Classic kommit med ett rundsytt med bred nosgrimma nu? Enda jag har sett innan är med 3cm smal nosgrimma :p

:o jag var nog lite otydlig där. menade hubertus rundsydda i grunden o en annan breed nosgrimma :d eller ett komplett rundsytt träns med bred nosgrimma förstås :p

till weasel: helbrunt träns tycker jag du ska satsa på! :D :bump:

döbert med vitfodrad nosgrimma tror jag skulle vara snyggt. piffar upp lite liksom, eftersom han inte har några tecken. :)

Var ute i skogen så det var tömkörning för körning :p;)

Kuskar har inte svarta tömmar på unghästarna när de tömkörs heller. Men nu är en brun gjord påväg så då löses det problemet :p

Det syftades nog i främsta hand på lädertömmar. :)

Så nä du är nog ingen riktig kusk eftersom du har vävribb. :angel: ;) :D

Tur att jag har ljusa lädertömmar också...
då borde jag får vara hobby-kusk i alla fall :angel:

2912312590059748183S600x600Q85.jpg

Klart du är! :)

Är det Tamburin-avkomman du kör? Fast det kanske man ska ta på pm. Det hör inte direkt till tråden.
Inte diskusionen om tömmar heller i och för sig men va sjutton. :D

Tack för svar :laugh:
Jo jag :laugh:tror också att vit fodring skulle vara fint.... är bara lite feg :p därför jag tänkte fråga er;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat