träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

39375_1217951403.jpg

Det ser ut till att kanske kunna vara ett Jacson Drabant :bump:
Fast Drabant har kanske pullback istället..hm. Par år sedan jag hade ett.
Samma stora runda mässingspännen ialf och breda nosgrimman :)

Har Hubertus Classic kommit med ett rundsytt med bred nosgrimma nu? Enda jag har sett innan är med 3cm smal nosgrimma :p

kan vara ett gammalt knights också....

och nej, ingen bred nosgrimma på dom tyvärr. fast vissa kanske anser 3 som bred? :p

Jag såg en lös Hubertus nosgrimma (platt) i Flyinge i helgen som var lika bred som Döberten när man höll upp dem mot varandra. Men den var inte rundsydd.

Nosgrimman skulle jag inte ha haft vitfodrad det blir för mycket vitt, sätt i sådana fall hellre på ett riktigt blingbling pannband.

Nosgrimman skulle jag inte ha haft vitfodrad det blir för mycket vitt, sätt i sådana fall hellre på ett riktigt blingbling pannband.

Ja, när du säger det så..
Inte tänkt på det förut.
Nu fick jag en bild i huvudet :)
Oxblodsfärgat med breeeeed nosgrimma (inte helt viktigt med vitt foder) och os pannband, mums! :love:
Det skulle han bli oslagbar i :)

Du har ingen bild framifrån på honom så man kan se bläsen? För om den inte är för stor så tror jag faktiskt att han kan bli riktigt snygg i vitfodrat (Sorry Salinero :angel: :p ). Då lät det riktigt läckert med bred oxblodsfärgad nosgrimma med vitfodrat - men är det för mkt bläs så är det bäst med helfärgat ;).
Förövrigt tror jag han blir minst lika snygg i platta remmar som med rundsytt, bara det att platt är betydligt billigare :p. Viktigt bara att det är innåtvända spännen ;)!

OT, men vad e det för ett shabrak du har på första bilden (vitt med blå/gul kant)? Märke, pris, var?

Senast ändrad:

hööks hade väl ett sådant träns för några år sedan?

Åh, en till som är lite småkär i vitt foder :)
Det är väl inga perfekta bilder men det kanske hjälper lite..
23893050.jpg

21138382.jpg

23680277.jpg

Ha Victovie! Jag har vist rätt i att det skall vara ett hel brunt träns hon skall ha med en 5cm bred nosgrimma och inget annat! :p

Nja, på gränsen :p. Det intressanta med vitt foder är att det _kan_ bli en häftig kombination med hans skäckfärg - bunt/vitt mot brunt/vitt. Eller så kan det bli som Salinero tror, att det blir för mkt vitt.
Du har inga andra bruna achenträns du kan prova o jämföra i, vitt respektive helbrunt? :bump: En vän kanske har? Fota o lägg upp ;)

Ställer frågan igen: OT, men vad e det för ett shabrak du har på första bilden (vitt med blå/gul kant)? Märke, pris, var? :bump:

jag har ju också en skäck, en ponny. har en 3 cm (tror jag) nosgrimma. helsvart träns med en smal enkel rad swarowski. har gått efter att ha det enkelt och stilrent eftersom han är skäck..

men börjar fundera om inte en vitfodrad skulle vara fin på honom? han har ett helfärgat huvud :)
men inte en för bred nosgrimma dock inte för smal heller..

så vad säger ni skulle ni köra helsvart eller vitfodrad?
P6190014.jpg

lägger till, eller ev. brunt/vitt då eftersom min svarta dressyrsadel är såld nu vet ej vad det blri för färg sen.
han är ju gulbrun :) passar bra i lite varmare bruna nyanser..

Jag har alla möjliga träns :) dock inte nåt jag blir nöjd med..
Men detta har jag bilder på:
24002501.jpg

får ta bättre bilder med det tränset på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka