Träningstips

D

Don_93

Ska ha hoppträning i helgen. I morgon tänkte jag ha lite gymnastikhoppning med studs och lite sånt och på söndag sla jag hoppa en bana. Våran paddock är inte så stor (20x40)
Nu undrar jag om ngn sitter med en liten banskis som passar till en sådan liten paddock. (Kombination får gärna ingå) Vi har gått om hindermaterial så det är inga problem.

Det får helst vara en banskis då jag kan vara lite trög att fatta beskrivningar ibland :p

Sv: Träningstips

nånting i stil med Huset kanske....det ska vara 21 m mellan räckena på långsidan har jag för mig

huset.bmp

Två hinder på medellinjen och ett vardera på diagonalerna. Om du vill ha studs så kan du alltså:

Ha två studs i början på medellinjen, ca. 5 g.språng ner till andra på medellinjen. Lika långt ner så har du de på diagonalen (det blir alltså tre hinder på en båge). Man måste verkligen vara snabb att vända!

{E7020512-F7BB-481C-B12F-EF77603AAB23}.jpg

1. teknikbana, mycket låga hinder, mycket snäva svängar, sakta ska det gå..
2. hjulet, 6 hinder, när du rider emot ett har du 3-4 utvägar att välja på, hästen ska lyda dig när du svänger över hindret.. låt det vara 6-7 meter mellan hindrena för att kunna låta hästen ta ett språng emellan..
3. serpentiner, serpentinbågar rakt eller snett över hinder, samt snett över hinder längs medellinjen.
4. Huset, kan hoppas på många olika sätt, böjda linjer kallas "dogleg".
5. linjehoppning, tre hinder på medellinjen, hoppas med stora runda bågar för att sedan dra ner på galoppsprången emellan.. vill man träna detta mer kan man lägga till 2 hinder till på linjen och hoppa fram och tillbaka så snabt som möjligt..
6. dubbelåttan, på ena diagonalen finns bara ett hinder att hoppa, på nästa väljer man varannan gång det högra och det vänstra hindret.. lydnad för hästen och mycket tänka för ryttaren..

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 165
Senast: Oh_really
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 934
Senast: Cocos
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar