Träningshuvudlag från Bole

bigganl

Trådstartare
Är det någon som har ett träningshuvudlag från Bole? Hur är läderkvaliteten? Jag tycker modellen är väldigt snygg med breda remmar och snygga mässingsspännen, men det står att det är Indiskt läder och därför är jag tveksam till kvaliteten.

Sv: Träningshuvudlag från Bole

Det givk inte att länka bild från deras katalog, tyvärr. Arbetshuvudlag var rätt benämning såg jag.

Indiskt läder ÄR indiskt läder.. Men om man sköter om det kan man ha glädje av de ändå.
Har haft många Börjes saker i mina sadelkammare genom åren. Å där de har gått sönder har det inte spelat något roll om de så hade varit Stubben kvallite.. Eller möjligt att jag hade lämnat in till sadelmakare för lagning då men slängde istället..

Anna-Carin

Jag har en hel del läder från Börjes jag också och har inte haft problem med det. Är det indisk läder i deras billigare lädersaker alltså? Ingenting har gått sönder för mig, men laga läder är inte så svårt.
Det kan vara värt att chansa på ett sånt träns. Skulle det inte vara bra så är det ju inga stora pengar. Samma modell finns i svenskt läder också (till högre pris) men nackdelen är att det då inte finns i storlek "nordsvensk". Full kan vara litet åt min häst med normallångt men kraftigt huvud. (Å andra sidan så är bara käkremmen lång nog så är det ju enkelt att byta pannband.)
Jag får fundera lite.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Emiro
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar