Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

Även jag har ju retriever men jag är helt grön på apportering mm. Dock skulle det vara kul om någon som är duktig (Skogstrollet?) kunde visa lite och ge lite träningstips.

Höm höm... Hade jag haft Billie med mig hade gärna "visat upp" lite jaktapportering, trots att jag inte räknar mig som mer än nybörjare själv.
Nu kommer jag dock med Loka och jag har ingen aning om vad hon kan och vi är inte samkörda för fem öre på apporteringen. Betyder ju inte att vi inte kan träna tillsammans dock? :) Ska jag se om jag kan hitta lite fågel att ta med? Eller finns det någon annan med sådana kontakter?

Jag har en skata i frysen jag kan ta med om ni tror den kan komma til nytta. :laugh:

Nej,jag trodde du jobbade på någon firma i din hemstad och sen har SSAB hyrt in dig/er!
Flyttade från Oxelösund 2006,men jobbar fortfarande kvar i staden!
Jag anade att du var nånstans innaför grindarna!Ja,inga fängelsegrindar,utan järnverkets grindar!

jo jag jobbar på ett litet företag från min hemstad. De håller på med allt som har med sten o göra alltså stenkorssar,silos,siktar o transpotörer så vi jobbar på kalkverket där.

Samma sak fängelsegrindar o dessa. Fick blåsa för alkohol i morse som tur var det inte förra helgen:devil:

Finns ingen dusch men utedass även handikapp så ¨några har den hjälp fredag kväll/natt :devil:

Sen ska Liten82 o jag ha uppvisning med henne som figg o Piru som skyddshund.:D

Ja,dom brukar stå vid grindarna har jag hört..
Själv blev jag stoppad mellan nyköping-oxelösund förra veckan,stor kontroll,även droger..Kl 5 på morgonen..
SSAB har ju skiftbyten vid 6,och även om jag inte jobbar där,så åker jag samma väg!

kl

Jag ska lägga spår för tävling här hemma i slutet av månaden, så jag övar gärna på det i helgen, om nån vill gå ;)

Hehe. Det är lugnt, jag har grävt ner honom ändå.

Roligt ang. undulat förresten. Jag har tydligen använt uttrycket "Ska jag bli tvungen att byta dig mot en undulat??" lite för mkt med min hund när hon missköter sig, för nu går hon och lägger sig på jobbet bara jag säger "Undulat". :crazy:

Finns ingen dusch men utedass även handikapp så ¨några har den hjälp fredag kväll/natt :devil:

Sen ska Liten82 o jag ha uppvisning med henne som figg o Piru som skyddshund.:D

Jag antar utmaningen:D
De får bli som avrundning på helgen, Helene får räkna med att köra hem själv :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel

Hästrelaterat