Träningsbilder

Aningsfull

Trådstartare
Vad tror ni, ser det ok ut?
Rumpan har en tendens att åka ut lite när hon sätter sig, men vi jobbar på det. Sen borde jag bli bättre på att inte hela tiden kolla att hon finns kvar. För det gör hon. :D Blicken rakt fram. ;)

P1010072.jpg

P1010071.jpg

P1010070-1.jpg

P1010069.jpg

P1010068.jpg

P1010067.jpg


Min stallkläder kan ni också försöka låta bli att lägga märke till. :angel:
 
Sv: Träningsbilder

Tycker det ser bra ut. Det är hopplöst svårt att hålla blicken framåt... Vet inte hur man ska komma ifrån det.
 
Sv: Träningsbilder

Det är ju det. :rofl:
Jag brukar försöka tänka på det. Tycker jag. Sen filmade sambon mig också när jag tränade lite och jag stirrar ju på jycken heeeeela tiden. :rofl:
Så nu blir det träna mer och så ska han få filma mig igen och se om det blir bättre. :D
 
Sv: Träningsbilder

Aningsfull skrev:
Det är ju det. :rofl:
Jag brukar försöka tänka på det. Tycker jag. Sen filmade sambon mig också när jag tränade lite och jag stirrar ju på jycken heeeeela tiden. :rofl:
Så nu blir det träna mer och så ska han få filma mig igen och se om det blir bättre. :D

dufår ännu bättre kontakt om du inte tittar på hunden för håller du kontakt med hunden hela tiden, då behöver dom ju inte söka lika hårt. Men har du blicken framåt då kommer hunden vilja söka hårdare kontakt med dig.
 
Sv: Träningsbilder

Det där problemet har jag med.
Fast min hund söker mig endast med blicken om jag pratar med henne...knepigt...:confused:
Det tog ett tag innan jag fattade.

Ser jättetrevligt ut:)

Det ser ju ut som vanliga kläder för mig men oookej...jag får väl låtsas att du tränar hunden naken då:p
 
Sv: Träningsbilder

Det är ju det. Man nu inser man hur bra det är att bli filmad och fotad nån gång för då ser man ju mer vilka misstag man gör. Då blir man ännu mer taggad att göra om och göra rätt.
Sen ser man ju också var man själv brister när man ser en film. För precis som när man rider och blir filmad ser det aldrig lika dant ut som det känns. :o
Men jag blev ändå lite positivt överraskad av vissa saker, och väldigt negativt överraskad av andra. :crazy:
Positionen har i alla fall blivit bättre. Förut var hon alldeles för långt fram men det tycker jag har blivit bättre.
 
Sv: Träningsbilder

Så var Julie också förut. men det var nog mest jag själv som brast i det för att jag påkallade hennes uppmärksamhet och berömde henne när jag fick den.
Så jag fick helt enkelt börja träna på att berömma allt eget intiativ från hennes sida. om det så bara var ett litet stanna och vända sig om och titta på mig för nån sekund under promenaden så berömde jag henne. Kanske lekte lite. Satte lite förväntning i henne att om hon tittar på mig så händer det nåt roligt. Och det har funkat, hon har börjat söka riktigt bra kontakt med mig nu självmant. :)
 
Sv: Träningsbilder

tips: titta rakt fram och ta sikte på en punkt framför dig håll blicken där! Då går du både rakt samt att du inte tittar ner hela tiden. När du tittar ner som du gör nu går du mot hunden omedvetet = att rumpan far ut och ni som snedar åt vänster inte mkt men lite och där har du delvis problemet med att vovve sätter sig snett. Du går in i hans(hennes?) område och det blir lite jobbigt så då går man undan lite och du tittar ännu mera ner och så blir det snett.

Förstod du på ett ungefär vad jag menade? Inte så lätt att förklara från några bilder precis!

Ni är fina tillsammans för övrigt!

javan
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp