Tränings tips!

G

GoldenBoy

Hej! Jag är beroende av lite tränings tips inför fälttävlan...

Jag har inte ridit så mkt fälttävlan sj, bara på terrängbanan hemma på klubben (högb ridklubb). Har egen häst så jag har lite mer tid på mej att träna. Han hoppar allt (inklusive terrräng hinder) och mamma tkr att jag ska starta debutant någon gång, och då är närmaste hofors.

SNÄLLA!!! Ge mej några tips hur jag ska träna upp mej och min häst inför fälttävlan.

Sv: Tränings tips!

Inte så mycket man kan träna just nu mer än vanlig hopp- och dressyrträning förstås. Om du inte tävlat förr måste du förstås ta fälttävlanskort (det kan du göra i Hofors eller Leksand till våren vet jag) Om det blir snö i vinter är det bra att snögaloppera, :bump: lite snö ger konditionsträning och mycke snö ger styrketräning, när du hopptränar så träna gärna smala hinder, böjda spår och lär hästen att gå på olika avstånd mellan (låga) hinder genom att variera galoppsprångens längd (och inte genom att "lägga den rätt") träna hästen på att själv bedöma avsprångspunkt och att lita på den och våga sitta still.:angel: Rid också mycket med (jätte-)korta stigläder så tränar du både din sits och benstyrka så att du är redo när våren kommer:idea: . Sen måste du ut och tävla för det tar ofta några gånger innan hästen riktigt fattar på tävling :banana: (om du inte har en rutinerad häst alltså)

Sv: Tränings tips!

Tack så mycket för svaret! Jag ska ta fälttävlanskort snart, när snön är borta, och så ska jag eventuellt gå på läger hos Anki Andersen nu i sommar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
941
Senast: ufot
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 321
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: zarmino
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 924
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden