Sv: Träning & Tävling 2010
Vad är dina mål för 2010?
Phigalle,arab vallack,5 år,efter Firitzio S.A, tidigare tävlat två E tävlingar under 2009 och en "at hand" 2007.
Träning,träning och åter träning för 2010. Här är målet att motivationen ska hållas igång och jag ska se till att han rids och inte bara står i hagen och skrotar. Träning framför tävling kommer jag att tänka på men kommer även att åka på så många E tävlingar i w&t som möjligt för rutin. Då jag själv är svag i galoppen kommer målet att vara att klara galoppen så bra att vi vågar komma ut på en del D tävlingar. Lyhördhet i alla lägen samt att lära sej lyfta på hovarna när vi ska över bommar och även lära oss öppna grindar då suget på trail ökar.
Adele,arab sto, 10 år,efter Kasier, utb LA dressyr,tävlat en E tävling 2008. Nu dräktig med quarterhingst för föl i februari.
Kommer att ridas igång efter fölning och ska troligtvis säljas efter avvänjning.
Ingela,29 år. Har även mål för mej själv vilket jag själv tror jag inte lyckats med men man får ju alltid hoppas. Det är ju inte bara hästen som ska tränas så jag har lite smått börjat på gym och så småningom ska resultera i 15 kg viktminskning,ökad kondition,ökad styrka och uthållighet.
Jonas,29år. Målet är att fortsätta lära sej rida och rida oftare framförallt. Tävlat en pleasure w&t 2009.
Nathan,7år. Målet är att lära sej lättridning och att bli lite tuffare i ridningen. Har ridit på ridskola i ett år.
Caden,3år. Att rida mycket för det är roligt!