Sv: Träning och tävling 2012
Oj vad dåliga vi har varit på att uppdatera denna tråden.
Dags att kika på vad man skrev i början på året och se vad man åstakommit innan vi startar en ny tråd för 2013
Detta skrev jag:
Mina mål med året är:
*Fortsätta tävla min nu 6-åriga (
!) vallack på C-nivå i WRAS samt ev. någon rastävling där Allbreeds-klasser erbjuds. Främst i Trail, Western Riding och Western Horsemanship.
Fortsatte träna Cuben under våren, men sålde honom innan vi hann iväg på någon mer tävling. Mina tävlingsambitioner är högre än vad vi skulle kunna uppnå, och han ägs nu istället av en fantastiskt härlig tjej som tar väl hand om honom...
*Befästa galoppombytena på samma häst, samt mer och mer gå över till stångbett. Behövs om vi vill upp och nosa på B-nivå såsmåningom...
Vi hann inte ända fram, men väl halvvägs innan han åkte
*Träna upp konditionen så att vi kan ge oss ut på långritt till sommaren (flerdagars). Tror att min kondition är värre än pållens
Han åkte på våren, så detta hanns ej heller med
*Om allt går vägen börja tävla ny häst på SQHA/SPHA-tävlingarna... Därmed också göra debut i HUS och lite annat skoj som inte erbjuds inom WRAS.
Allt gick vägen, en ny häst kom i februari. Dock var han väldigt grön, så vi nöjde oss med WRAS C-nivå & Allbreeds-tävlingar. Blev 7 tävlingar under året som gick, bl.a. gjorde jag min första start någonsin i Showmanship at Halter
*Komma igång ordentligt med träningen igen, kom av mig när jag bröt benet förra våren och har väl bara tränat för tränare ett 5-tal gånger sedan dess. Ska bli minst varannan vecka!
Detta tog jag fasta på! Börjat träna för en helt fantastisk tränare när han kommer till sverige, blivit 3 helger/14 pass i år totalt, och rider även då och då för en tränare på hemmaplan.
*Starta SM på någon av hästarna nämnda ovan...
Sålde ju Cuben, och köpte en för grön häst, så detta blev ej av. Däremot har tävlandet gått såpass bra att jag är otroligt nöjd ändå, SM kan vänta
Japp, i år har jag högtflygande planer
Klart man ska ha, kommer säkert bli lika högtflygande planer nästa år
QUOTE]