Sv: Träning och tävling 2012
Sommarens stora impulsinköp.... Dock inget jag ångrar - jag skulle inte byta honom för något i världen! Kände (efter en halv säsong...) att jag och Neha inte kom längre, och började titta på en "klar" barrelhäst att importera.. En vecka senare hade jag köpt Sune....
Elanore har tagit bilderna and I totaly love them!!
Docs Brilliant Dash (tidigare Brilliante Sunshine..)
Alias Sunnie, Sune, lillgrabben, prinsen, Brutus, Brutte...
2009-06-19
E. Docs Brilliant Son
U. Innisfree Dash
Han var i träning i somras 2.5 månad, men pga dåliga hovar reds han inte så mycket som det var tänkt. Han har även växt en hel del och rids därför sparsamt just nu.
Mål för året:
- Fortsätta inridningen
- Ställa honom i halter; jag hoppas han växer till sig och träningen går tillräckligt bra för AQHA, men annars får vi nöja oss på några mindre WRAS-tävlingar.
- Delta i någon ridklass på lägre nivå
- Träna på våran grundridning
- samt träna sparsamt på barrel "race", med andra ord i skritt och trav runt tunnorna; allt för att förbereda honom på nästa år!
- Jobba på att få honom van att saker händer, åka ut på träningar/tävlingar, försöka få honom att känna sig trygg i orutiner (han är krubbis och blir lätt stressad om han inte är hemma).
(Elanores bild igen
)
Neha
e/u - ointressant då hon är varmblod/halvblod. :P Hon är 13 hur som..
Mål för året:
- få bättre koll på vår grundridning
- hålla igång ridningen och musklerna
- delta i barrel-tävlingar
- mysa
Jag har egentligen inga jättemål för i år, utan vi får ta det lite som det kommer.. Om jag åker till Chappen med häst? Jag hoppas det, men är vi inte redo så struntar vi i det i år. Vi vet ju alla hur det gick förra året....