SUR! Har varit meningen att jag skulle avmaska shettisen i flera dagar (den stora hade ingen mask) för att kunna flytta över dem till vinterhagen. Först fattade jag ingenting av kollamasken-papprena, och sen har jag glömt avmaskningsmedlet hemma hos mamma och pappa i flera dar. För att inte glömma det la jag fram det tillsammans med headsetet igår, glömde istället typ allting annat jag skulle ha med mig hem. Pappa skulle absolut tömma kattlådan klockan tio på kvällen (han har något issue med kattlådan) och ställde den innanför dörren i stallet. Ponny blev hysteriskt rädd för den och slet sig, sprang runt i mörkret, skrämde Lilleman som höll på att springa över mig i tumultet. Innan dess hade jag kastat in headsetet på skohyllan i hallen, och när hästarna krånglade glömde jag bort det.
Vad hände? Medan jag var på övervåningen och bytte om imorse fick katterna tag i de bortglömda hörlurarna och slet sönder dem.
Medan jag var ute och släppte ut hästarna var de för hundrade gången uppe i fönstren och krafsade ut jord ur blomkrukor (de gör det helt strategiskt när jag inte ser, så det inte ska gå att bestraffa dem) och gräsmattan är helt förstörd efter ponnys vansinnesgalopp igårkväll.
Lite pinsamt när det inte är ens eget ställe.
Ganska glad att jag beslutade mig för en lugn vecka för att den här förkylningen ska få en chans att gå bort ordentligt innan jag drar igång igen. För att inte tala om hur skönt det ska bli att få in hästarna i vinterhagen och slippa geggan i den hagen de går i nu. Passade på att städa lite extra i stallet och packa alla höpåsar för att slippa det i veckan som kommer, när jag ändå inte tänkte rida. Nu får ni gärna hålla tummarna att min brors headset funkar i min telefon, annars börjar jag gråta på riktigt.