Jag hade tänkt träna igår efter jobbet men kände en stark ovilja redan när jag slog upp ögonen på morgonen, så jag tog en skön lugn kväll hemma med lite extra tid till matlagning istället. Idag vaknade jag med betydligt mer motivation, så det blir ett ordentligt gympass i eftermiddag istället. Jag känner för att svettas loss riktigt rejält och kommer därför att kasta ut min "lättare träning"-ambition genom fönstret just ikväll tror jag
Egentligen tror jag att den här viljan att svettas loss ordentligt bottnar i att jag känner att kosten har skenat iväg med mig lite på senaste, och jag tycker att jag märker av det när jag tittar i spegeln. Det har blivit lite mycket känsloätande och slentrianätande på senaste känns det som, så det är kanske dags att börja tänka igenom mina val lite mer under en period. Lättare sagt än gjort när min favorithögtid är på ingång, och vi dessutom ska på semester (i Sverige) nästa vecka, men jag kan ju i alla fall försöka!
Jag skulle kunna rycka på axlarna och tänka "äh, nya tag i januari!", men det känns som att just januari är liiite för långt bort för att en sådan approach ska kännas okej