Träning i polen

K

kayan

Har en häst som kommer att skeppas till polen för träning. Nu tänker ni alla är hon inte klok! Men vi vet att hästarna tas om väl hand och de kommer till sverige för att starta med sina hästar också. De har ett helt annant klimat en vi i sverige, hästar kommer ut lite mer en vad det gör hos våra proffs. Menar inget illa men tror själv att de flesta uppskattar att komma ut i hage, inte bara i skrittmaskin. Sen har vi den ekonomiska frågan. Hos oss handlar det om mycket pengar, medans det är bra mycket (billigare) i tex polen. Skriv gärna vad ni har för tankar kring detta. Är van att få mothugg, så lite kretik är helt ok.;) Måste bara säga att jag känner till proffs som även har sina hästar i hagar också här i sverige.

Sv: Träning i polen

Tappar du inte "kontakten" med din häst? Många ägare ser det ju som huvud anledning att ha häst i träning för att få se dem träna och löpa... Men om de har för avsikt att starta i Sverige, blir det med resekostnaderna verkligen billigare att träna i Polen?

Frågan är om det verkligen går att säga att det är så mycket billigare att ha sin häst i träning i polen när du ser på eventuella rese kostnader, prispengar mm. Det finns billigare alternativ även i Sverige, ofta finns dessa utanför banorna där hästarna oftast har mycket hagtid och "glada amatörer" kommer och spenderar extra gratis tid på hästarna...

Jag har inget emot polen, men att flytta ut svenskt hästmaterial dit gynnar ju knappast sporten här i Sverige... :crazy:

Några tankat bara...

Sv: Träning i polen

Du har rätt, visst tappar man kontakten. Men jag kommer att ha henne där under inridning osv. Då jag själv är på tok för tung att rida in åringar. Sen är väl tanken att hon kommer hem till oss för att starta här. Det vill säga om hon nu är ok för löp.

Ang kostnader är jag inte så rädd då vi har en del kontakter och bytes tjänster. Själv försöker jag mig på detta med avel, Vilket inte är det lättaste nu då det är en relativt nedgång här i sverige. Får hoppas på det bättre så man stannar kvar inom galoppen.

Har även blivit delägare i en svansk häst som löper nu. Och han är en mycket possetiv häst. Gjort 3 starter i år 2:a 8:a (måste bara tillägga att vädret inte var det bästa på göteborg) och en 4 plats.

Som ni kanske förstår är jag en person som provar det mesta och kommer sedan att göra det som jag själv uppfattar som roligast. Alltså jag är en glad amatör som har roligt.;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 667
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 369
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 803
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 121
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar