Om jag funderade över mitt beslut att gå till crossfit när jag kom ut genom dörren och möttes av det här? Japp!
Fy saaatan vad det regnade, jag var blöt ända in på trosorna när jag kom fram trots att jag hade en rejäl Didriksons-kappa på mig och trots att det inte är mer än 10 minuters promenad dit. På väg hem såg det ut såhär:
Ja ja, det var ett mycket väl värt pass att plaska dit för i alla fall.
Del 1: Rörlighetsövningar + 10 benböj med knäna invid väggen + 10 armhävningar + 10 plankan med axelklapp + 20 utfall. 3 varv.
Del 2: 250 m farmers carry med hantlar följt av så många rundor man hann av 10 armhävningar med händerna på hantlar + 10 knäböj med hantlarna på axlarna. Detta repeterades var 5:e minut, så var 5:e minut skulle man alltså gå farmers carry och sedan göra resten av övningarna så många gånger man hann under resterande tid. Sen började ett nytt 5-minutersblock och så höll vi på sådär i 3 omgångar.
Det var väldigt mycket jobbigare än det såg ut, främst eftersom det inte var någon vila någonstans. Och tro mig, 250 meter är LÅNGT när man har en tung hantel (jag körde med 8 kg) i varje näve. Det var en rejäl prövning av greppstyrkan och mina underarmar var alldeles stenhårda och svullna när vi var klara. Det kändes naturligtvis även i benen samt rygg och axlar. Ja, och så hade vi ju de där armhävningarna som innebar att bröstmusklerna fick sig en rejäl omgång... Känner mig rätt mör överallt med andra ord, underbar känsla!