Jag förstår, hoppas att du snart mår bättre.Allt tar olika, simma är tufft för höfter, handleder, fingrar och nacke men jag har simmat mycket. Tror dock att simma är jobbigare mentalt just nu än att springa iom att det kräver lite mer planering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår, hoppas att du snart mår bättre.Allt tar olika, simma är tufft för höfter, handleder, fingrar och nacke men jag har simmat mycket. Tror dock att simma är jobbigare mentalt just nu än att springa iom att det kräver lite mer planering.
Vad tycker du om skorna nu när du haft dem ett tag? Vilken modell är det? (Såg nu, clifton va?)Nu är skorna testade 6,5 km. Mjuka och sköna. Fick ett skavsår på ena tån men tror att jag knöt den skon för hårt. Har inlägg i den, ett vanligt sånt att lägga i hälen men jag tror att min vänsterfot skulle bli gladare om den fick även det andra inlägget i så det får det bli nästa runda. (Ville testa en sak i taget)
Rundan kändes lätt iaf.Visa bifogad fil 69544
Dom passar mig bra. Har nästan inte alls ont i foten som jag har haft lite problem med. Och knät är bättre även om det nog aldrig blir helt bra.Vad tycker du om skorna nu när du haft dem ett tag? Vilken modell är det? (Såg nu, clifton va?)
Nån mer som använder Hoka? Jag har ett par speedgoat hemma, tanken är att de ska passa till långa pass på fjället. Använder Asics och Salomon nu och har inga problem men det känns som dämpningen i Hoka vore skön när man är ute länge. Dock är jag orolig att just dämpningen gör att det blir ett tryck i hålfoten, är ju inte van att sjunka ner så mycket.
Vad var det nu du hade för sko? Jag har ju dåliga knäleder både på mor och fars sida så jag bör nog börja mota Olle i grind nu när jag inte är ungdom längre. Har Asics Gel Nimbus men jag har haft dem i snart ett år så är väl dags att fundera på nytt...Dom passar mig bra. Har nästan inte alls ont i foten som jag har haft lite problem med. Och knät är bättre även om det nog aldrig blir helt bra.
Jag har dock ett par sulor i (gamla dock) som jag skaffade när jag bröt ena foten.
Jag uppskattar att dom känns lätta men samtidigt stadiga.
Hoka Clifton.Vad var det nu du hade för sko? Jag har ju dåliga knäleder både på mor och fars sida så jag bör nog börja mota Olle i grind nu när jag inte är ungdom längre. Har Asics Gel Nimbus men jag har haft dem i snart ett år så är väl dags att fundera på nytt...
Det är ok att sänka kraven om man inte mår bra. Jag har dragit ner tillfälligt på träningen för att det känns mastigt att hålla den rutinen jag brukar ha. Både mentalt och för att min astma krånglar så jag har väldigt svårt att andas och är liksom seg i benen, känns ibland som att dom är väldigt trötta innan jag ens tagit mig till gymmet så jag springer 2-3 gånger i veckan dom dagarna jag har lugna dagar och mest energi och korta pass och fokuserar på promenader dom andra dagarna.Har haft 1 veckas uppehåll.
Inflammationer i fotleder, knän, höfter, fingrar och armbågar gör det oerhört tufft att ta sig ut för jag vet hur fruktansvärt ont det kommer göra.
Normalt sett fixar jag det ändå för i det långa loppet är träning en stor del i att minska mängden och kraften på inflammationerna.
Men när det psykiska måendet inte heller är bra så blir det övermäktigt att bita ihop.
Nästa veckas mål blir att försöka ta mig ut på mina 2 löppass. Plan B är 2 promenader istället, enklare för psyket men värre för kroppen. Vi får se hur det går helt enkelt.
Skönt att det gått så fort med läkningen! Hoppas det inte krånglar merWoop woop, idag kunde jag sätta upp håret alldeles själv för första gången på en vecka! Armen är betydligt bättre med andra ord och gör knappt ont alls längre, men där är fortfarande en svullnad stor som en golfboll ungefär som jag undrar lite när den ska försvinna...
Jag har inte tränat alls den här veckan men sysselsatt mig med en hel del promenader istället. I tisdags blev det även 10 km cykling vilket funkade fint. Ikväll ska jag hänga med sambon när han ska surfa. Jag tänker inte gå i närheten av en surfbräda alltså, men väl promenera runt på stranden under den timme som hans lektion varar. Det ska bli härligt att andas lite havsluft igen! Imorgon tänkte jag våga mig på ett benpass på lunchrasten.