Oookej, det där var till och med värre än jag hade väntat mig. Det hamnar definitivt på topp 10 över de tuffaste crossfitpassen jag nånsin genomfört. Jag var helt förstörd efteråt och har fortfarande mjölksyra i axlarna såhär 45 minuter efter avslutat pass. Jag körde, precis de andra tre deltagarna, med tom skivstång (=15 kg) men blev ändå klar sist. Det var definitivt värst för axlarna och greppstyrkan, vi snackar alltså konstant mjölksyra i typ 25 minuter. Det krävs så sjukt mycket pannben för att gång på gång plocka upp den där förbaskade skivstången igen trots att musklerna och hjärnan verkligen skriker nej! Kunde inte ens höja vattenflaskan till munnen efteråt, och att tvätta håret blir intressant (sitter fortfarande i trädgården och varvar ner)
@Zpunk Upplägget var så att man var tvungen att göra klart alla 100 reps av den första övningen (uppdelat i hur många set man ville) innan man gick vidare till nästa. Lite synd, jag hade hoppats att man skulle få lov att plöja igenom dem som någon slags cirkel och köra t.ex. 5 varv av 20 reps per övning. Det hade nog varit flåsigare så förvisso, men mindre intensivt för de specifika musklerna som används vid de olika övningarna. Som det var nu hade jag i princip bränt ut axlarna totalt när jag kom till sumo high pulls, som ju också är en ganska axel-intensiv övning... Jag körde 10x10 i de flesta övningarna, på frontböjen ökade jag dock till 6x15 + 1x10.
Nä, fy fasen vad vidrigt det var!