Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
För två år sedan skrev jag i den här tråden att jag ville börja träna på gym, men att jag verkligen inte klarade av det av olika anledningar. Idag blev det av! Tillsammans med en kompis som skjutit på det lika länge av ungefär samma skäl kämpade vi oss dit, registrerade oss för en provvecka och körde igång! Nästa gång vi kollade på klockan hade det gått 3,5 timma och vi hade hunnit prova oss fram med mängder av olika maskiner och haft så kul :D Ingen av oss tyckte dessutom att det var (mentalt) jobbigt bortsett från de allra första minuterna och vi vågade prova på allt vi ville. En sådan seger för oss båda! Nu ska vi båda känna efter ordentligt den här provveckan och fortsätta träna lika kravlöst med enda mål att det ska vara kul, så får vi se vad som händer sen :)

Idag gjorde jag lite knäböj, lite trötta militärpress, lite felräknade marklyft och världens sämsta kronlyft. Men vi hade roligt, svägerskan och jag. :D

Imorgon ska jag vara lite mer fokuserad och göra fina knäböj, fokuserade bänkpressar och stabila skivstångsrodd. Och den där chinsövningen. Och nåt med en kettlebell. :up:

Idag gjorde jag lite knäböj, lite trötta militärpress, lite felräknade marklyft och världens sämsta kronlyft. Men vi hade roligt, svägerskan och jag. :D

Imorgon ska jag vara lite mer fokuserad och göra fina knäböj, fokuserade bänkpressar och stabila skivstångsrodd. Och den där chinsövningen. Och nåt med en kettlebell. :up:

Alltså, jag är lite sugen på att testa Madcow efter att du skrev om det. Gillar du det?
Ska läsa på lite mer, men det känns rätt peppande :)

Jag har överraskat min stela, arma kropp med yoga två dagar i rad. Adrienes gamla 30 days körs numera här hemma. Jag hoppas verkligen jag kommer ta mig igenom det. Har typ yogat 10 gånger i mitt liv, så det kommer minst sagt vara en utmaning. Hoppas jag är helt hooked (och lite smidigare och rörligare) när de 30 passen är gjorda! :)

Imorgon blir det ridning och yoga innan jobb kl 15!

Alltså, jag är lite sugen på att testa Madcow efter att du skrev om det. Gillar du det?
Ska läsa på lite mer, men det känns rätt peppande :)

Jag gillar det! Framförallt passade det mig bra eftersom jag hade en del att hämta i knäböj, och man böjer ju alla tre pass (låt vara att ett pass är ganska lätt). För mig är progressionen lite för aggressiv i vissa övningar, men det får man ju bara justera efter eget huvud.

För två år sedan skrev jag i den här tråden att jag ville börja träna på gym, men att jag verkligen inte klarade av det av olika anledningar. Idag blev det av! Tillsammans med en kompis som skjutit på det lika länge av ungefär samma skäl kämpade vi oss dit, registrerade oss för en provvecka och körde igång! Nästa gång vi kollade på klockan hade det gått 3,5 timma och vi hade hunnit prova oss fram med mängder av olika maskiner och haft så kul :D Ingen av oss tyckte dessutom att det var (mentalt) jobbigt bortsett från de allra första minuterna och vi vågade prova på allt vi ville. En sådan seger för oss båda! Nu ska vi båda känna efter ordentligt den här provveckan och fortsätta träna lika kravlöst med enda mål att det ska vara kul, så får vi se vad som händer sen :)
Åh vad härligt, heja heja! :banana: Jag kan nästan sakna den där perioden då jag var helt ny på gymmet och allt kändes så himla spännande (och ibland läskigt)! Blir än idag lite smått lyrisk när jag får lära mig en ny övning/maskin, såhär cirka fem års gymmande senare :laugh:

Ridning och en liten promenad blev det igår :) Idag ska vi gymma och så behöver hunden promeneras. Tror jag kör en stund på löpbandet idag och sen några övningar för både över- och underkropp. Har kört två tunga pass den här veckan redan så ett lättare blir nog bra idag känns det som :)

Hej allihopa!
Blev helt oplanerat så att jag tog en paus i träningen över jul och nyår. Jag har varit mycket i min hemstad och umgåtts med vänner och familj och då har jag inte riktigt pallat åka till min jobbstad för att träna och, äh, tänkte att det gör inget med ett par veckors paus :)
Men nu smyger jag igång igen, nyårshelgen var tuff med både jobb och riktigt maxad fest på nyårsafton så 1-2 januari försvann i en serietittardvala men i onsdags gjorde jag och sambon ett kort pass hemma och sen igår var jag tillbaka på crossfiten med ett pass Basic efter jobbet :up:

2017 blev ju verkligen mitt crossfit-år. Jag började med crossfit i mars -17 och var fast direkt :love: Tränade massor under sommaren, lärde mig bland annat att kunna reppa lite chins ordentligt och maxade i alla baslyft typ. Sen skadade jag höften på nåt vis i höstas o tappade farten lite men lärde mig sen hur jag kunde träna runt det och hösten/vintern har varit fortsatt ganska stabil om än inte riktigt samma snabba utveckling som i början såklart :p

2018 är planen att fortsätta med crossfit eftersom det är så jäkla kul, men också att börja spinna snarast och sen i slutet på mars någon gång fram med racercykeln och börja träna till Vättern -18. Ska bli jättekul och läskigt!

Just det, ska ju gifta mig i maj också så det ska jag ju ha tid att planera med :D Lär ju vara i god form iaf mtp att Vättern bara är en månad bort när jag gifter mig.

Just det 2, jag och sambon har en vit månad nu (kanske blir fler) på grund av festat mycket under höst/vinter så bra med ett bryt. Lätt att det bara rullar på för oss och man blir jäkligt sliten alltså..

Nog med uppdatering från mig! :bump: :bump:

Här står det träning på schemat, jag velar mellan att gå på ett cirkelträningspass och att köra mitt eget race. Men jag är inte så förtjust i instruktören som håller i cirkelträningen (främst för att jag har oerhört svårt att förstå vad han säger :o), så det lutar åt att det blir något eget. Benen gör fortfarande svinont sen i tisdags, och öra + huvud likaså, men jag tänker att jag kör på lite lugnt och ser vad som känns bra :)

Bestämde mig för en vilodag idag och tänkte städa istället. Då gick dammsugaren sönder på grund av granaset som var världens måndagsexemplar och har barrat som jag vet inte vad sen dag ett. Så nu är huset bara dammsuget på nedervåningen och till råga på eländet blev det sol så jag ångrar ännu mer att jag inte red. :mad::p

Åh vad härligt, heja heja! :banana: Jag kan nästan sakna den där perioden då jag var helt ny på gymmet och allt kändes så himla spännande (och ibland läskigt)! Blir än idag lite smått lyrisk när jag får lära mig en ny övning/maskin, såhär cirka fem års gymmande senare :laugh:

Haha ja, det är lite spännande! Men jag skulle nog hellre känna att jag redan kunde alla maskiner, så jag slipper stå där som ett frågetecken och försöka förstå bilderna :D

Det blev ett jätteskönt pass med fokus axlar och triceps. Z-press, flyes åt sidan + framåt, Bradford press, face pulls och tricep pressdowns (här fick jag till exempel ställa mig och studera bilderna ett tag för att påminna mig själv om hur man gör @Mumfie :p).

Avslutade med 40 kcal SkiErg vilket jag klarade 8 sekunder snabbare än sist jag testade! Blodsmak i munnen efteråt, saaatan vad den bränner lungor & triceps den där manicken :D

När jag kom hem fick jag bokstavligen talat en katt på halsen och råkade somna med armarna runt honom som en nallebjörn, ansiktet inborrat i hans päls och en varm tass på kinden :love: Nu vaniljlatte och proteinflapjack för att försöka kicka igång hjärnan igen inför veckans sista jobbtimme!

FMTK tycker jag är bra. Bara använt den väldigt lite, men gillar!
Tack för tipset ska kolla på den med då. Är ju alltid bra att testa några olika för att jämföra lite och se vilken man gillar bäst. Är nöjd med den jag använder nu eftersom det har varit olika program olika dagar och det finns ett bra stretch program också. Kombinerar detta med promenader också med intervaller med snabbt och långsamt.

:bow:
Detta var precis nått som jag behövde. Hur gör ni som tränar själva (alltså utan pt och utan att gå på pass) med antalet övningar? Sett till kategorierna som fanns på länken så tänker jag som total nybörjare att köra överkropp en gång, ben en och mage/rygg en? Men hur många övningar ska man välja?

Själv har jag börjat med app tycker det är bra med helkroppsprogram när jag är lite otränad som jag är nu.

Sådär femte dagen med appträning genomförd känner mig redan piggare . Har dessutom kört promenader med intervaller tre av de här dagarna. Skönt nu när jag inte cyklar så mycket på vintern. Ska nog fortsätta träna överkroppen några dagar per vecka när jag är igång fullt ut med cyklingen igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 541
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
111 189
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 426
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka