Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville ifrågasätta förut, men tänkte att det är väl något sådant där gulligt du säger för att låta bli att svära framför dottern :D

Fint att du har så höga tankar om mig. :D

Jag svär faktiskt inför dottern, jag ser inte så allvarligt på det (så länge man inte svär åt någon annan, det är aldrig okej och jag gör det ytterst sällan). Hittills har jag inte hört henne säga något värre än "Attans!" och "Hoppsan Kerstin!". :rofl:

Idag drog jag upp 100 kg i kronlyft :up: Har även knäböjt 65 kg! Provade 70 kg men det gick fan inte :p
Sen har jag tränat på att göra chins. Kan inte än men jag vill gärna kunna och tränar för det :D Ska önska mig en chinstång i födelsedagspresent :angel:

Hu- jag hoppas jag inte behöver nån bukplastik. Inte alls sugen på att nån ska skära i mig igen... Har tydligen muskeldelning men hoppas att jag kan förbättra det med träning.

Tack alla för bra idéer :up:. Känns som en trevlig tråd detta och det kan ju vara en peppande grej i sig!
Tänker börja med att göra ett program som start med några övningar som känns vettiga:):)

Det är helt normalt att ha muskeldelning när man fått barn så det är säkert ingen fara för din del. Jag har burit mina övertunga barn väldigt långt fram så jag hade 12 cm delning när jag gjorde min operation när minste sonen var 18 mån. Upp till 4-5 cm tror jag det är så kan kroppen åtgärda det själv med rätt träning, vet du med dig att musklerna ännu inte gått ihop ordentligt så lägg mycket tid på de inre magmusklerna tex mammamage-appen.

• Gilla
Reactions: Ray
Inga barn hemma idag så jag kan jobba som vanligt och ta en ridtur på lunchen :) Grusvägarna är bara is så jag vet inte om jag vågar ta med hunden :down: Just nu är man tryggast på hästryggen faktiskt för hästarna är välbroddade! Mat hos svärföräldrarna i em så jag promenerat dit i alla fall. Sen blir det en lugn kväll. Två tunga pass på raken på gymmet så en vilodag sitter fint nu :)

Jag skrattar så att jag snart får ett slaganfall! :laugh: Varje gång jag funderar på att skippa ett pass så ska jag tänka på konsekvensen: Att behöva berätta det för Carl! :nailbiting:

@Tassetass #justdoitdonttellcarl #donttellcarl #whatwouldcarlsay #nomorecarl #thecarlsolution #solvingthecarlissue

Själv måste jag typ berätta för Carl när jag fuskar :arghh: Förbaskat tur att han fuskar lika mycket själv så han inte kan döma mig.

Idag drog jag upp 100 kg i kronlyft :up: Har även knäböjt 65 kg! Provade 70 kg men det gick fan inte :p
Sen har jag tränat på att göra chins. Kan inte än men jag vill gärna kunna och tränar för det :D Ska önska mig en chinstång i födelsedagspresent :angel:
Men gud vad starkt, grymt jobbat!! Kul att du/ni har kommit igång så bra med gymmet :)

Ok!
Jag har gjort ett program med bara kroppsvikten och utfört det igår och dessutom ridit en häst:up:
Träningvärk i armarna men inte så mycket i benen så jag ska kanske lägga till en benövning. Duktig:banana:
Tjohooo! Heja heja heja :bump:

Men gud vad starkt, grymt jobbat!! Kul att du/ni har kommit igång så bra med gymmet :)

Tjohooo! Heja heja heja :bump:

Tack! :D Maken kollade på mig igår när jag lyfte och undrade hur jag orkar hålla vanligt grepp så pass tungt. Han kör mixat direkt det börjar bli lite tyngre. Jag körde vanligt grepp på 90 kg men mixat på 100 kg :p
Ja det är roligt att vi fått in den vanan! Jag tränar typ inte alls hemma längre, bara när jag springer. Hade det inte funkat att ha med ungarna så hade det inte gått men dom tycker det är roligt att följa med så vi får vara nöjda så länge det funkar :D

Aktiv dag idag. Årets första ridtur på ponny på en timme, och jag är förvånad över hur mjuk hon var eftersom hon enbart vilat och promenerat sen innan jul. Letade sen fram hennes gamla longergjord och om jag spänner åt den så mycket det går kan shettisen ha den. Vi gick en runda på kanske 20 minuter (han stannade och tjurade typ var femte meter) med den på. Tanken är att medryttarens mamma och jag ska hjälpas åt att tömköra honom lite när flickan ändå är hos sin pappa (hon rider bara när hon är hos mamman) och om det går bra är det något jag kan göra med honom de dagar de inte har honom. :up: Egentligen skulle de ridit både måndag och onsdag den här veckan men fick förhinder, så jag får göra det bästa av situationen resten av veckan.

Efter stallet gjorde jag magträningen som Tassen skrev om tidigare. I mitt otränade tillstånd var ett varv fullt tillräckligt, men nu vill jag hålla i det en gång i veckan och se skillnaden. Katterna såg ut att ha roligt i alla fall, bra att man kan roa nån... :cautious::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 541
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
111 189
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 426
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka