Åh, jag har så svårt att komma igång med träningen

Jag skulle gärna få lite bättre kondition och komma igång med löpningen, men jag tycker att det är så fasansfullt tråkigt och powerwalkar hellre

Kom precis tillbaka från företagets hälsoundersökning och alla värden var bra, men jag blev lite fundersam över hur lite jag väger. I vuxen ålder har jag legat stabilt på ca 56-57kg (och känt mig smal/normalviktig), men jag har inte vägt mig på länge och idag vägde jag in på 53,5, midjemått 65. Jag gissade först hur mycket jag vägde och trodde att jag låg som normalt, men väger 3kg mindre. Jag vet att det inte är jättemycket, men på min kropp är det rätt mycket. Jag är 165cm lång.
Jag tränar ingenting i dagsläget, men jag rör mig mycket med hundarna. Trots ett stillasittande kontorsjobb brukar jag landa på ca 70-80 000 steg/vecka, men ibland mera - förra veckan t ex hamnade totalen på 96000 steg. Det skulle ju vara enkelt att byta ut ett par av promenaderna mot lite löpning i stället, men det blir liksom inte av. När jag dessutom väger så pass lite som jag gör nu, vet jag inte ens om jag borde börja springa? Jag vill inte gå ner mer i vikt, även om jag inte är i någon riskzon. Borde jag vara orolig för att jag gått ner, eller rör jag på mig mer än vad jag tror?