Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis likadant med andningen efter mina lunginflammationer förra året. Det har suttit i så länge att jag blivit van vid det nu. Vissa dagar är sämre och vissa bättre. Sammantaget är det dock inte värre än att jag kan leva med det så att säga.Veckans tredje löppass och fjärde träningspass är avklarat. Ska träna ett till styrkepass i helgen antingen hemma eller på gymmet. Har två promenader kvar med vovvarna varav en bara rastning och en mellanlång men har gått 1,1 mil hittills och cyklat en del så det blir en aktiv dag.
Enda problemet vid löpning är min astma och problemen med andningen som Coronan och lunginflammationen gav mig. Det brukar gå bra först, sen bli en tröskel att ta mig över då jag aktivt måste räkna och fokusera på andningen och det är ganska jobbigt och sen släpper det och det går lättare. Blir lite som mindfulness/meditation eftersom jag måste vara närvarande helt i min kropp och andningen men hoppas det kommer bli bättre och bättre.
Vad gäller maran så känner jag inte för att göra den ensam, så jag planerar att göra ett fysiskt event för den med en begränsad mängd löpare som startar tillsammans och springer samma banaVad roligt med dom loppen. Har du redan funderat ut rundor du ska springa? Funderar på tjejmilen, kul att det ändå är nästan samlad start, inom två dygn från startskottet. Flera lopp har man så lång tid på sig att det inte känns som lopp. Årets löpträning har fått stå tillbaka då jag haft problem med fötterna så inget maraton i år tyvärr men gärna femkilometers och millopp.
Nu är jag i mål på min 6-veckors challenge och jag är SÅ NÖJD!Jag har klarat alla veckorna med minst tre styrkepass, två lågintensiv cardio (powerwalk eller jogg) och två återhämtningspass per vecka. Den här sista veckan la jag i en extra växel och har kört sex styrkepass
(varav två kortare expresspass)
Jag har ju kört bara kroppsviktsövningar och känner verkligen hur mycket starkare jag har blivit! Från att ha gjort alla armhävningarna på knä så gjorde jag idag alla ner på tå, upp på knäRumpan börjar hitta tillbaka så småningom också
Framför allt är jag så nöjd över kontinuiteten, att jag faktiskt har hållit i och kört på i sex hela veckorDet är ofta mitt problem, jag påbörjar ett program eller en plan och slutar efter 1-2 veckor
![]()
Så himla bra jobbat!
Och imponerad av armhävningarna, har aldrig lyckats göra några på tå![]()
Bra jobbatNu är jag i mål på min 6-veckors challenge och jag är SÅ NÖJD!Jag har klarat alla veckorna med minst tre styrkepass, två lågintensiv cardio (powerwalk eller jogg) och två återhämtningspass per vecka. Den här sista veckan la jag i en extra växel och har kört sex styrkepass
(varav två kortare expresspass)
Jag har ju kört bara kroppsviktsövningar och känner verkligen hur mycket starkare jag har blivit! Från att ha gjort alla armhävningarna på knä så gjorde jag idag alla ner på tå, upp på knäRumpan börjar hitta tillbaka så småningom också
Framför allt är jag så nöjd över kontinuiteten, att jag faktiskt har hållit i och kört på i sex hela veckorDet är ofta mitt problem, jag påbörjar ett program eller en plan och slutar efter 1-2 veckor
![]()
Får du också ta medicin eller hur hanterar du det?Jag har precis likadant med andningen efter mina lunginflammationer förra året. Det har suttit i så länge att jag blivit van vid det nu. Vissa dagar är sämre och vissa bättre. Sammantaget är det dock inte värre än att jag kan leva med det så att säga.
Nej, jag använde inhalator inledningsvis men fasade ut den då jag inte tyckte mina besvär motiverade användning och tyckte heller inte att den hjälpte fullt ut.Får du också ta medicin eller hur hanterar du det?
Vad gäller maran så känner jag inte för att göra den ensam, så jag planerar att göra ett fysiskt event för den med en begränsad mängd löpare som startar tillsammans och springer samma banaJag har en tanke om ungefärlig bansträckning. Det blir varvbana på ca 10-14 km så att 3 eller 4 varv blir ett maraton.
Tjejmilen har jag inte tänkt ut bansträckning för ännu men jag ska försöka hitta en bra och snabb asfaltsslinga utan trafikljus så att jag kan utmana mig själv.
[/QUOT
Bra idé att samla några stycken när ni ska springa så långt. Har själv sprungit ett enda maraton och det känns i tuffaste laget att genomföra helt ensam. Lycka till och vi kanske "ses" på Tjejmilen :-) .
Aha, jag har astma och för trånga luftrör som jag haft sen jag var väldigt liten så för mig räddar medicinen mig men fick be om en ny sort då den förra inte hjälper,Nej, jag använde inhalator inledningsvis men fasade ut den då jag inte tyckte mina besvär motiverade användning och tyckte heller inte att den hjälpte fullt ut.
Är det någon som testat Barre Move / Barre träning? Jag tycker det ser så himla skoj ut, men det finns inte på min klubb. Är det värt att åka iväg och testa någon annanstans?