Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Själva ridningen är ju skitbra träning!
Förutom det ÄR simning "bäst" om man ska välja något och vill få med hela kroppen inkl konditionen. Ryggsim (typ ryggcrawl) ger jättebra träning för alla magmusklerna!
Vet inte om det redan har kommit upp i tråden, då jag inte har läst igenom hela. Men det finns en bok som en som jag tror heter Ulf Johansson har skrivit, tror den så gott som heter något med ryttarträning typ "träning för ryttaren" eller dyl.. kolla med SISU.
För att träna hela benen kan du göra så att du kortar dina stigläder (hoppläder) 6 hål så du står i jockeysits och rider i lätt sits en liten stund så ska du se att det börjar kännas i benen sedan, är oxå väldigt bra träning för balans och sits.. Min tränare som rider i landslaget gör ofta så
Jag insåg vid årsskiftet att jag var alldeles för otränad för att orka rida min nya häst på ett vettigt sätt...
Sedan dess har jag gått ner ca 5 kg i vikt genom att träna på friskis och rida. Nu springer jag och rider och jag kan varmt rekommendera att träna kondition vid sidan om ridningen, man orkar så otroligt mkt mer! Lycka till till er alla!
Jag har precis fått en DVD med Poweryoga av sambons syster, och det känns verkligen som rätt träning för ryttare.
Vissa övningar och "tänk" är samma som i Centrerad Ridning.
Det är nog första gången jag känner att jag hittat en träningsform som jag är sugen på att lära mig ordentligt, allt annat som innefattar styrketräning och konditionsträning är ju så förbenat trist...
Bästa sättet att förbränna om man har några extra kilon är att gå ut och gå. 40-60 minuter varje dag. Jag gör det för att hålla mig i form, och kompletterar med lite styrkeövningar. Min mamma har en sån där boll som jag ska börja göra övningar på för balansen. Känner verkligen att jag måste träna min bålstabilitet
Yoga är verkligen jättebra Kan vara jobbigt i början men efter ett tag kommer man in i det och det ger mycket för styrka, uthållighet, balans och kroppsmedvetenhet. Sen finns det olika sorters yoga, vissa lite lugnare (men ändå mkt bra) än andra...
Yoga kan man ju göra på kurser/lektioner men man kan lika gärna köpa en skiva eller bok och göra varje dag/ några ggr i veckan/ 1 gång i veckan hemma.
Simning verkar ju bra. Men tränar man alltså alla muskler då? Och det är styrka man tränar eller?
Rumplyft tränar magen. Ligg på rygg, benen rakt upp i kors och lyft rumpan lätt från marken ett antal ggr. Om du vill bli av med övervikt tänk konditionsträning och kostkontroll.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.