Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu vet inte jag vad den där personlighetsbeskrivningen står för, men jag har erfarenhet av tvååringar.
Många tvååringar kommer i trotsålder coh testar gränser. Vissa gör det med stora gester och är skitjobbiga, andra är mer dämpade men testar likväl. Testandet brukar gå över när de blir tre. En tvååring har en hjärna som inte är färdigutvecklad, du kan inte döma en så ung häst. Visst har de olika karaktärsdrag ända sedan de föds men att tro att en tvååring kommer att vara likadan hela livet är fel.
Tvååringar ska kunna ha grimma och gärna träns, gå ut och gå ensam, stå uppbundna, lyfta fötter och kanske börja tömköras. Bäst utvecklas de genom att få gå i flock. De flesta är nyfikna på människor så man behöver inte anstränga sig för att få deras intresse.
Haha jag dör av era svar, om ni är okunnig inom ämnet så varför svara ens??
Jag pratar inte om långa träningspass heller utan små övningar som jag kan ha användning av när jag arbetar henne.
Är med i SAVVY-club och har läst på, har koll på dom olika horsenalitys men fokuserar inte 100 procent på dom utan lirkar fram vad som passar varje häst.
Inget av det jag fått via Savvy har varit med fokus på yngre hästar, vill t ex inte longera henne. Därför jag frågar här om TIPS PÅ ÖVNINGAR.
Vi har varit på tömkörningskurs så hon kan det men det funkar inte som underhållning så länge det inte går att komma ut i skogen ordentligt (1m snö ivägen) och hon blir less om vi bara går längs med vägen eller skoterspår (har inte ridplan)
Jag är INGEN nybörjare, tanken är inte att träna henne varje dag utan max 2-3 gånger i veckan.
Jag har ingen lust att få hjälp av någon tränare eftersom det inte gäller direkta träningspass utan mest vardagsarbete, hon kan alla grunder som stå uppbunden, lyfta fötter, ha grimma på sig, lastas osv.
Men hon behöver arbeta huvudet, nu har hon börjat bli lite väl bossig.
Jag nässlar inte in mig i endast att hon är LBE, hon kan lika gärna bli mer LBI när hon blir vuxen eller åt ett helt annat håll, men just nu är det inga tendenser till något annat, därför söker jag efter övningar med hänsyn till hur hon är. Oavsett om jag kallar henne för LBE eller något annat, men det kortfattar hur hon är
Om det här är något som Pat Parelli har hittat på så kan du väl fråga hans lärjungar.
Haha jag dör av era svar, om ni är okunnig inom ämnet så varför svara ens??
Jag pratar inte om långa träningspass heller utan små övningar som jag kan ha användning av när jag arbetar henne.
Är med i SAVVY-club och har läst på, har koll på dom olika horsenalitys men fokuserar inte 100 procent på dom utan lirkar fram vad som passar varje häst.
Inget av det jag fått via Savvy har varit med fokus på yngre hästar, vill t ex inte longera henne. Därför jag frågar här om TIPS PÅ ÖVNINGAR.
Vi har varit på tömkörningskurs så hon kan det men det funkar inte som underhållning så länge det inte går att komma ut i skogen ordentligt (1m snö ivägen) och hon blir less om vi bara går längs med vägen eller skoterspår (har inte ridplan)
Jag är INGEN nybörjare, tanken är inte att träna henne varje dag utan max 2-3 gånger i veckan.
Jag har ingen lust att få hjälp av någon tränare eftersom det inte gäller direkta träningspass utan mest vardagsarbete, hon kan alla grunder som stå uppbunden, lyfta fötter, ha grimma på sig, lastas osv.
Men hon behöver arbeta huvudet, nu har hon börjat bli lite väl bossig.
Jag nässlar inte in mig i endast att hon är LBE, hon kan lika gärna bli mer LBI när hon blir vuxen eller åt ett helt annat håll, men just nu är det inga tendenser till något annat, därför söker jag efter övningar med hänsyn till hur hon är. Oavsett om jag kallar henne för LBE eller något annat, men det kortfattar hur hon är
...och jag blir alltid lika förvånad när folk blir tjuriga för att de inte får de svar de vill ha.
Tycker du att en tvååring "börjar bli lite väl bossig" så är ett förslag att inte bossa med henne då. Hon är liten. En barnunge är inte bossig för att den är ofokuserad och otålig.
Inom ämnet -hur hanterar man 2åring kan nog många svara på.Haha jag dör av era svar, om ni är okunnig inom ämnet så varför svara ens??