Tranemo 7 sep

E

EricaB

Vilka ska dit? Jag ska, gjorde hoppkval klart idag :banana: Hur är banan i debutant där? Om man jämför med Sämsholm, säve och Trollhättan (svårare/lättare...)

Sv: Tranemo 7 sep

Om vi överlever Styringe, så kanske det blir Tranemo... Beror dock på väderutvecklingen. Har hört att det inte är ngt vidare om det blir för mkt regn i Tranemo...

Om vi överlever Styringe, så kanske det blir Tranemo... Beror dock på väderutvecklingen. Har hört att det inte är ngt vidare om det blir för mkt regn i Tranemo...

Jag förstår att du kanske inte menar såsom du skriver men att uttrycka sig som att FT är nåt man måste försöka "överleva" klingar väldigt dåligt i mina öron med tanke på olyckor som varit.

Det kommer säkert att gå jättebra för er både i Styringe o Tranemo, det hoppas jag iaf.

Jag förstår att du kanske inte menar såsom du skriver men att uttrycka sig som att FT är nåt man måste försöka "överleva" klingar väldigt dåligt i mina öron med tanke på olyckor som varit.

Jag ber verkligen om ursäkt för mitt ordval:o. Jag skall förtydliga mig. Jag menade "överleva mentalt", med en viss överdriven ton, på ett skämtsamt sätt...

Givetvis ska man inte skämta om att försöka överleva FT när det har hänt så mycket olyckor... En vis lärare sa till mig en gång "tänk innan du talar" I det här fallet är det ju bra att tänka innan man skriver;)

Jag tackar för lyckönskningarna! Jag tror nog oxå att det kommer att gå bra imorgon. Jag sitter ju på en rutinerad häst som kan det där med fälttävlan, så det känns mer kul än nervöst just nu.

Hej! :)
Ja du..va har inte krånglat? nä men de börja med att han blev helt konstig å bara studsa å reste sig när jag red (detta var precis innan ljuslingsbacken) Visa sig att han fått ont i ryggen av sadlarna (hoppsadeln som låg bra för 5 mån sen när jag köpte den låg inte alls bra längre) och detsamma me dress sadeln. Så ut å leta nya sadlar...(inte så lätt till den monster manken )När vi fått tag på det så åkte vi till tandläkaren där vi fick dra en vargtand som gjort lite ont på han + att han va vass så han hade fått lite sår i munnen vilket gjorde att det blev hackamore i några veckor..därför missade vi även sämsholm..Men NU e allt OK! :) så nu får de bli Tranemo :)

Hej! :)
Ja du..va har inte krånglat? nä men de börja med att han blev helt konstig å bara studsa å reste sig när jag red (detta var precis innan ljuslingsbacken) Visa sig att han fått ont i ryggen av sadlarna (hoppsadeln som låg bra för 5 mån sen när jag köpte den låg inte alls bra längre) och detsamma me dress sadeln. Så ut å leta nya sadlar...(inte så lätt till den monster manken )När vi fått tag på det så åkte vi till tandläkaren där vi fick dra en vargtand som gjort lite ont på han + att han va vass så han hade fått lite sår i munnen vilket gjorde att det blev hackamore i några veckor..därför missade vi även sämsholm..Men NU e allt OK! :) så nu får de bli Tranemo :)

Typiskt i början när de ändrar sig hela tiden i musklerna, trist iaf. Men nu har du väl fått ditt för ett tag så du kan komma igång!

Jag tycker Tranemo har en trevlig bana utan större spektakel en bra bana att börja på. Känns väl lite som Trollhättans utan speciellt färgglada hinder osv lite mer "svängig" än Trollhättans.

Jag hade gärna åkt till "hemmabanan" men har flyttat upp till Örebro då så får nog hålla mig där ett tag.

Jag tycker Tranemo har en trevlig bana utan större spektakel en bra bana att börja på. Känns väl lite som Trollhättans utan speciellt färgglada hinder osv lite mer "svängig" än Trollhättans.

Jag hade gärna åkt till "hemmabanan" men har flyttat upp till Örebro då så får nog hålla mig där ett tag.

Trådkap!

Näemen titta vem som klivit ur garderoben!:devil: Var har du hållit hus hela sommaren??:D

Nu har jag anmält mig till 90-klassen:bump:. jag tycker att Tranemos bana brukar vara juste och bra.

Nämen vad trevligt!
Välkommen till Örebro?
Är det för plugg?
Vart ska du ha hästen?

Gaaah, jag vill också tävla FT men det är nog inte så troligt än...har precis börjat hoppa hästen igen efter 1år konvalescent och dessutom äger jag bara en w-sadel just nu.
Men sparar som sjutton till en hoppsadel.:bump:
Nästa år då jäklar!!

Lycka till alla som ska med!

Haha vet i tusan vart vi har hållt hus vi har tagit en paus från tävlandet efter Ljuslingsbacken och Laholm. Gått och skaffat pojkvän hmm kan det ha en bidragande orsak :angel:. Till saken hör också att jag ska börja plugga och planen är att Tello ska säljas så har inte vart jätte motiverad ett tag nu :cool:.
Nu är jag dock sjukt sugen på att ge mig ut igen så jag får nog hitta en tävling snart...
Men du och Grålle njuter väl när ni slipper min konkurrens :devil: :rofl:

Haha vet i tusan vart vi har hållt hus vi har tagit en paus från tävlandet efter Ljuslingsbacken och Laholm. Gått och skaffat pojkvän hmm kan det ha en bidragande orsak :angel:. Till saken hör också att jag ska börja plugga och planen är att Tello ska säljas så har inte vart jätte motiverad ett tag nu :cool:.
Nu är jag dock sjukt sugen på att ge mig ut igen så jag får nog hitta en tävling snart...
Men du och Grålle njuter väl när ni slipper min konkurrens :devil: :rofl:

Ja, dessa pojkvänner vad de kan ställa till...ska du flytta med honom till Örebro nu då???:eek:

Vad tråkigt med Tello men så är det ju när man måste få till lite utbildning på sig själv, inte lätt att ha råd och hinna med allt...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Lillkin
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 139
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 745
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Regntäcke