Tränarfråga...

Pubriacones

Trådstartare
Måste man kunna prata flytande svenska för att få ta tränarlicens i sverige?
Eller räcker det med engelska? Någon som vet?

Sv: Tränarfråga...

flytande svenska tror jag inte men svenska borde man ju måsta kunna om man ska gå licenskursen...det finns ju en del utländska tränare i sverige som pratar allt annat än flytande svenska......
Charles Degiorgio
Timo Nurmos
Jorma Kontio (?)
för att ta några exempel

Sv: Tränarfråga...

De fixar tolk!

I våras var det ett par romer som tog körlicens hemma och de hade tolk med sig (även om de pratar bra svenska när man pratar med dem :confused:)

Och Charlie, som martha nämnde, kunde inte många ord svenska när han gick första kursen, för ett år sen pratade han fortfarande engelska med stallpersonalen.

Jag vet en maltes till som är på väg och han går ingen svenska-kurs och räknar med att dra igång verksamheten direkt.

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 746
Senast: Sel
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Varför räknas det inte som diskriminering att inte ta kontanter. Är det för att personer som blir diskriminerande redan inte hörs? Vill...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
5 182
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar