Tränar du som hoppryttare dressyr?

Sv: Tränar du som hoppryttare dressyr?

jag tränar dressyr så ofta jag kan :) rider ju alltid minst 2 dressyrpass själv per vecka, så försöker jag träna för min dressyrtränare så ofta jag kan, det blir väl varannan vecka ungefär.

jag tycker det är jätteviktigt med dressyren! ska även satsa på att komma ut på en liten dressyrtävling till nästa år.

Det är min åsikt också. vet dock en som aldirg red dressyr, kunde inte få hästen att gå i form osv men hon tävlade i Falsterbo:confused: ???

då måste hon ha en sjuhelvetes häst , som älskar att hoppa ;)

Som fälttävlansryttare funderar jag på om hoppryttarna tränar dressyr för dressyrtränare regelbundet. Händer ofta att jag kommer på en hopptävling och ser hästen som ser mest oriden ut i dressyr vinna.Hur i hela friden kan det gå så bra? Enligt mig hänger allt på dressyren! Utan dressyr kan man enligt mig inte tävla banhoppning.

Ofta får jag höra att det är markarbete som gäller men för mig är markarbete arbete med bommar. Rider aldrig hoppryttare den rena dressyren med öppnor, slutor, förvänd galopp och dressyr i nedsittning:angel:

Håller med om att allt hänger på dressyren igenteligen. jag tävlar o så i hoppning. Men rider regelbundet dressyr, privat för gutaf johansson. o jag betalar 300kr varje vecka till dressyren även om det är hoppningen som jag satsar på.
Känner jag att hästen inte går bra när jag rider på marken innan en hopptävling så väntar jag med tävlingen, man vill ju den ska lyssna,,

Som fälttävlansryttare funderar jag på om hoppryttarna tränar dressyr för dressyrtränare regelbundet. Händer ofta att jag kommer på en hopptävling och ser hästen som ser mest oriden ut i dressyr vinna.Hur i hela friden kan det gå så bra? Enligt mig hänger allt på dressyren! Utan dressyr kan man enligt mig inte tävla banhoppning.

Ofta får jag höra att det är markarbete som gäller men för mig är markarbete arbete med bommar. Rider aldrig hoppryttare den rena dressyren med öppnor, slutor, förvänd galopp och dressyr i nedsittning:angel:

Jag hoppar max två ggr i veckan. dom andra dagarna så rider jag dressyr, och då inte markarbete. 5 dagar i veckan ser min häst inte en bom överhuvudtaget. tränar för dressyrtränare typ 2 dagar i veckan också. byten, slutor, öppnor, piaff, allt.
Endå tävlar jag hoppning regelbundet o de går jättebra :)

Det är min åsikt också. vet dock en som aldirg red dressyr, kunde inte få hästen att gå i form osv men hon tävlade i Falsterbo:confused: ???

Det finns nog inte många ryttare (iaf inte när det börjar bli lite högre) som inte rider dressyr. Men en del hästar är sådana naturbegåvningar - riktiga studsbollar som hoppar hus oavsett vad det är för skräp som sitter på ryggen - så dessa kan komma långt ändå.

Jag tränar mer dressyr än vad jag tränar hoppning.

Javol. Massor Tränar Dressyr mer än hoppning. rider oftere i dressyrsadel också :P jätte nyttigt

Jag tävlar hoppning och med min förra ponnt var jag tvungen att träna dressyr om jag ville hoppa för mina föräldrar, vilket jag idag e glad för att de gjorde, nu har jag en ny ponny, (växte ur den förra) och dressyren tränas mycket mer och nogrannare nu än innan. Jag övervägde ett tag att sluta tävla i hoppning och gå til dressyren helt, men så blev det inte.

Nu tränar och tävlar jag i båda grenarna med varierrande resultat.
:D

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Vogue
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 234
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka