Träna uppp ögon?

Diabetikern

Trådstartare
Hej

har problem med mitt ena ögat vilket gör att jag i nuläget inte ser något mer än rörelse. Detta skapar ju ett problem nu i början gällande avståndsbedömning.

Jag kommer bli bra i ögat igen så småningom och få tillbaks synen men det kan dröja.

Vill ju fortsätta att träna med hästen även om tävling är lagt på is(hoppning) Är det någon som vet om det går att träna upp ögat snabbare på avståndsbedöming?
I nuläget får jag inte köra bil och ska helst undvika att cykla. Ska ju ta kroppen sex månsder innan den är ok för detta.

Någonm som varit med om något liknande och kommit igång snabbare?

Liknande trådar

Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 714
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 810
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva lite råd.. Och tycker att ämnet är lite för känsligt för att prata med bekanta osv. om.. Sedan några veckor tillbaka...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 761
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar