Träna titthinder...

O

_otursbarn_

Någon som har nåra bra ideer på saker som man kan lägga på/under hindret för att träna hästen på titthinder?

Det vi har är:
- Ett litet hus att ställa under hindret
- Sopsäckar
- sockerbitar
- koner

Nu får nbi komma med bra förslag på titthinder! :bow:

Sv: Träna titthinder...

ahh björkris är ju enkelt att fixa! tackar!

Du kan lägga
- en jacka på hindret (min pålle tittade jättemycket när jackan låg under hindret)
- julgransglitter att snurra runt bommarna
- blomma i plastkruka (ha en bom till hindret och luft i övrigt och mitt i en blomma)

Nä nu tog kreativiteten slut / Jenny

tackar! jackan va ju enkelt ju!
glitter kan bli lite svårt...

tränade titthinder i onsdas ;)

-vira glitter runt bommarna(nemas problemas för min kuse)
-gör en oxer och lägg en stoooor nallebjörn mitt på(kollade lite men sen hoppade han bra över, de andra hästarna i stallet vågar inte äns va på ridbanan)
-hänga ett täcke över hindret(de va inge problem för min)
-sätta upp ett avloppsrör som är i diameter 2 dm.

-Gör en oxer och lägg dunkar, el sockerbitarna på.
-Tigg till dig engångspallar och såga t lagom storlek och sätt i hindren (perfekt oxå för att få "fyllda" hinder utan att släpa ihjäl sig m bommar...)
-Dunkar. under, framför på (går att tigga till sig i restauranger el likn)

eller låt en kompis ligga i hindret... :rofl: Snacka om titthinder...

oj.. så små bord har jag aldig sett :-P Hoppar inte högt.. men vi kommer nätt å jämt över 1 meter nä så länge..;P

de där me att lägga en kompis har jag faktist allvarligt funderat på.. har redan en kompis som ja planerat lägga under hindret ;)

stackarn kompis.. :p Men det blir iaf ett mkt bra titthinder!

Köp en billig vaxduk i valfri färg. Den kan du både ha som vattenmatta under hindret, eller som skynke över hindret. Går att länga och korta precis som man vill. Är tålig och billig!!!!

Ta långa björkgrenar och spänn dem i en båge ÖVER hindret och häng på ballonger och glitter som hänger rakt ner (för att hoppa igenom). Ballonger kan du också ha på bommarna, helst då när det blåser :devil: Att ha en radio på med hög volym mellan bommarna är också skoj. Lägg bommarnas ena ände på marken medan den andra änden är uppsatt så din ponny tränas på att springa rakt på och hoppa "snett" hinder.

Du kan också spänna upp två lakan på vardera sida om hindret tex låta dem stå som jättelika infångare. Ställ upp ett bord med tomma colaflaskor på och hoppa över, hoppa över vattenfyllt badkar eller vattengrop med små gula plastankor i etc

Det finns massor man kan komma på bara man använder fantasin. Mina hästar har tröttnat på mig för länge sen och hoppar allt jag styr dem mot :)

shit.. ska prova med sån både över hindrena!:D men skippar ballongerna då jag själv är livrädd för dom..:S feg matte han har...

Ja du man tränar nog sig själv en hel del då ;) :grin:

Har du nån gammal radiostyrd bil (gärna en som låter och blinkar med lampor) kan du låta någon köra omkring den på marken under hindret. Garanterad effekt ;)

Klara din häst det klarar den nog vad som helst. Jag har tränat mina hästar på att hoppa över såna där brinnande marshmallows uppstaplade på en träplanka nån gång inför en luciashow - det brydde de sig mycket mindre om än ballonger i vinden.

Nåt annat jag också tycker är bra att träna är att få hästen att våga hoppa genom björkris, eller glitter som ovan, och hoppa smala hinder utan infångare/stöd, till exempel halmbalar som staplats upp till en meters bredd ungefär eller en lastpall som står på kant.

Vira reflextejp runt bommarna, kan bli en hel del intressanta reaktioner när ljusen ligger på ;)

Lägg ut en presenning, fyll med lite vatten och ha en massa badankor, det kan få både ryttare och häst att haja till. Särskilt om det är rörelse på ankorna..hehehh.. :smirk:

Knyt hängande band från en bom, tunna som rör sig i minsta vinddrag.

Bara din fantasi sätter gränser egentligen.. :)

Ha så kul!!!! :bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 815
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar